اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه یاسوج:

گفتمان علمی هدف اصلی ما در دانشگاه یاسوج است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن گفتمان علمی در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه یاسوج در این مسیر گام بر می‌دارد و ما در این دانشگاه به دنبال حاکم شدن بیشتر فضای گفتمان علمی هستیم.

گفتمان علمی هدف اصلی ما در دانشگاه یاسوج است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اردوان ارژنگ ظهر امروز در آیین ثبت‌نام یک‌هزار و 300 دانشجوی کارشناسی دانشگاه یاسوج و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه و گسترش تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریتی این دانشگاه بوده که تا حد زیادی این مهم محقق شده و دانشگاه یاسوج در این زمینه تلاش می‌کند.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: اکنون 800 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که این موضوع یک نشاط علمی خاصی را به دانشگاه بخشیده است.

وی، حاکم شدن فضای علمی در دانشگاه‌ها را اقدامی کوچک ندانست و تاکید کرد: تنها در این صورت است که می‌توان به مؤثر بودن دانشجو و دانشگاه در توسعه کشور و استان امیدوار بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری و افزایش تعداد دانشجویان این مقطع موجب ایجاد فضا و گفتمان علمی شده تا با تسریع این نگرش و تعمیم آن به همه دانشجویان، خواسته‌های دانشجویی بیشتر علمی باشد تا صنفی.

وی گفت: اگر آب جوش یک روز در یک خوابگاه نباشد، فردای آن روز خواهد بود ولی اگر دانشگاه‌ها که به فرموده امام راحل باید مبدأ تحولات باشند در مسیر علمی و فرهنگی نباشند یک جامعه و یک نسل آسیب خواهد دید، که از این حیث باید تلاش کنیم تا گفتمان علمی در دانشگاه حاکم شود تا دانشجو بیشتر از آنچه برای غذا دغدغه دارد، دغدغه علمی داشته باشد.

ارژنگ با اشاره به اهمیت مطالبات و خواسته‌های دانشجویی تصریح کرد: اگر دانشجویان خواسته‌های علمی و فرهنگی داشته باشند و این خواسته‌ها را از مسئولان خود مطالبه و پیگیری کنند، در این صورت است که می‌توان گفت جامعه دانشگاهی با گفتمان علمی و فرهنگی خود در جامعه کارگشا است.

این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد، پذیرش دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در تحقق گفتمان علمی بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان مقاطع تکمیلی بیشتر وقت خود را صرف علم و فعالیت‌های علمی می‌کنند و بدون شک این نگاه و فضا به سایر دانشجویان مقاطع دیگر سرایت خواهد کرد.

به گزارش فارس، بعد از ثبت‌نام دانشجویان ارشد در روزهای گذشته، امروز و فردا نیز کار ثبت‌نام از دانشجویان کارشناسی در سالن نشاط این دانشگاه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول