اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

خلاءهای فرهنگی با ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس پر می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: خلاءهای فرهنگی جامعه با ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس پر می‌شود.

خلاءهای فرهنگی با ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس پر می‌شود

سعید ثاقبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس موجب احیای فرهنگ عاشورا شده و جایگاه کشور را در جهان تثبیت کرد.

وی با بیان اینکه اگر چه دوران دفاع مقدس موجب ایجاد مشکلات، تلفات و خسارت‌های جبران‌ناپذیری شده است، افزود: اما این دوران موجب احیای فرهنگ ناب اسلام شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنایی مردم جهان با نظام شد، افزود: در این دوران جهان با عظمت رزمندگان آشنا شد.

وی با بیان اینکه در این دوران عیار کشور افزایش یافت، افزود: رزمندگان اسلام با اطاعت از ولی فقیه به همه زورگویی‌های استکبار جهانی و قدرت‌‌های منطقه غالب شدند.

ثاقبی تصریح کرد: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با استبداد، غرب و مکاتب مختلف مبارزه کرده و فرهنگ ناب را به جامعه جهانی عرضه کرد.

وی با بیان اینکه برای نگهداری ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس باید اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: باید از این ظرفیت‌ها به منظور توسعه کشور استفاده شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بر ضرورت ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس از سوی قلم به دستان، رسانه‌ها، اساتید و نخبگان جامعه تاکید کرد و افزود: باید این فرهنگ با توسل به آموزه‌های دینی و فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذار مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: برای نهادینه‌کردن این فرهنگ باید از ابزار فرهنگی مناسب استفاده شود.

ثاقبی بر ضرورت تقویت فرهنگ دینی جامعه تاکید کرد و گفت:‌ خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز باید معیارهای دوران دفاع مقدس را به خوبی به جامعه انتقال دهند.

وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی جامعه می‌توانند جوانانی که این دوران را ندیده و امام را به خاطر ندارند، با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کرده و خلاءهای فرهنگی جامعه را با ترویج این فرهنگ پر کنند.

این فرمانده محبت، مهرورزی و دوستی را اقدام مهمی در برابر تهدیدات نرم دشمنان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید جوانان را با این فرهنگ در برابر تهدیدات نرم دشمنان بیمه کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان هزینه‌های بسیاری را برای نابودی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام می‌دهند، افزود: برای مقابله با چنین تهدیداتی باید با مدد گرفتن از آموزه‌های دینی و زندگی ائمه اطهار اقدامات لازم را انجام داد.

ثاقبی بر لزوم جلوگیری از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از برنامه‌های تکراری اجتناب کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول