اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه نخست سال صورت گرفت

افزایش 61 هزار مورد ثبت تخلفات در محورهای خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان خراسان‌رضوی از افزایش 61 هزار موردی ثبت تخلفات در محورهای خراسان‌رضوی در 5 ماه نخست سال خبر داد.

افزایش 61 هزار مورد ثبت تخلفات در محورهای خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد با ارائه گزارشی از افزایش تخلفات در محورهای خراسان‌رضوی خبر داد و اظهار کرد: میزان ثبت تخلف‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی خراسان‌رضوی در پنج ماهه ابتدای سال 159 هزار و 825 تخلف ثبت شده است این در حالی است که تخلفات ثبت شده سال گذشته در این مدت 97 هزار و 927 مورد بوده است.

رئیس پلیس راه استان خراسان‌رضوی  ادامه داد: بر این اساس و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 61 هزار و 898 مورد تخلفات افزایش داشته است.

صفایی در بیان علل افزایش تخلفات در محورهای خراسان‌رضوی گفت: علت این افزایش ثبت تخلف‌ها حضور مضاعف ماموران پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس و نیز افزایش میزان دوربین‌های ثبت تخلف‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی است.

رئیس پلیس راه استان خراسان‌رضوی در بیان آمار خودروهای توقیفی گفت: بر این اساس 23 هزار و 551 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به دلیل انجام تخلفات در جاده‌های این استان طی پنج ماهه امسال توقیف شدند که از این میزان 13 هزار و 457 دستگاه موتور سیکلت و 10 هزار و 94 دستگاه خودروها تشکیل می‌دهند.

وی ادام داد:‌ علاوه بر کنار گشت‌های پلیس راه مستقر در محورهای مواصلاتی خراسان‌رضوی، چهار گشت نظارتی پلیس راه با نظارت‌های خاص با تخلف‌های رانندگی برخورد می‌کنند.

صفایی در ادامه و در ارتباط با تصادفات محورهای خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین دلایل بروز تصادف‌ها، تلفات و مجروحیت‌های در محورهای مواصلاتی خراسان‌رضوی، سرعت و سبقت غیرمجاز، خواب آلودگی و واژگونی خودروها و نیز استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

رئیس پلیس راه استان خراسان‌رضوی با اشاره به 260 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در محورهای مواصلاتی استان خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته 47 نقطه با تلاش اداره‌کل راه و شهرسازی رفع شد و 100 نقطه نیز در دست انجام است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس حاشیه جاده‌ها، اظهار کرد: با توجه به ایام بازگشایی مدارس و به منظور کاهش تخلف‌ها و سوانح رانندگی، پلیس راه استان جلسات مشترکی با دانش‌آموزان و مدیران مدرسه‌های حاشیه جاده‌ها برگزار کرده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول