اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

شجره طیبه صالحین زمینه‌ساز تربیت مدیران آینده کشور است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: شجره طیبه صالحین یکی از مراحل انسان‌سازی و تربیت مدیران آینده است، که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

شجره طیبه صالحین زمینه‌ساز تربیت مدیران آینده کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالرضا آزادی ظهر امروز در همایش سالانه کمیته‌های اجرایی بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه آن چه مبنای عمل ماست، دستورالعمل‌هاست، اظهار کرد: کمیته‌های اجرایی بسیج باید تشکیل جلسه دهند و دستورالعمل‌هایی که به تأیید وزیر رسیده را بازخوانی کنند که این مبنای حرکت ما در راهیان نور و شجره طیبه صالحین است.

وی با تأکید بر اینکه ما هم‌اکنون در حال نبرد تمام‌عیار با دشمن هستیم، افزود: در گذشته نبرد نظامی و یک جنگ تمام‌عیار را با دشمن داشتیم اما در دو دهه اخیر نبرد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه کشور ما آغاز شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: رهبری از مسائل مختلف با عناوین جهادی یاد می‌کنند، و با عناوین جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی برای ما حس جهادی ایجاد می‌کنند، که اگر چنین شود، ما می‌توانیم در مقابل آنها ایستاده و برنامه‌های آنها را رصد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن علیه دین خدا آفند می‌کند، افزود: دشمنان و مستکبران جهان جوانان ما را مورد هجوم قرار داده‌اند که ما در این عرصه نباید تنها به دفاع بپردازیم بلکه باید آفند کنیم و برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم.

آزادی در ادامه سخنان خود با اشاره به اعزام راهیان نور یادآور شد: برنامه راهیان نور به ظاهر اثرات کوتاه مدتی دارد اما اگر به خوبی اجرا شود، اثرات بلند مدتی می‌تواند داشته باشد که رمز آن نیز این است که زائر مشهد شهیدان با معرفت سفر کرده و از سفر بازگردد.

وی اضافه کرد: با همه محدودیت‌هایی که در زمینه اعتبارات راهیان نور وجود دارد، اما سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش قول همکاری داده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه باید روی کیفی‌سازی این سفر معنوی توجه صورت گیرد، اذعان داشت: دغدغه ما این است که این عملیات فرهنگی به گونه‌ای اجرا شود که آثار ماندگاری بر جسم و روح فرزندان این مرز و بوم بگذارد.

وی با اعلام اینکه در اعزام نخستین کاروان به راهیان نور بنده و مدیرکل آموزش و پرورش نیز همراه خواهیم بود، تصریح کرد: در هر شهرستان در نخستین کاروان فرمانده سپاه حضور داشته باشد تا بهتر به نقاط ضعف پی برده و برای کاروان‌های بعدی آنها را رفع کند.

آزادی در ادامه با اشاره به شجره طیبه صالحین که از برنامه‌های بلندمدت بسیج برای انسان‌سازی است، افزود: با توجه به اینکه شجره طیبه صالحین یکی از مراحل انسان‌سازی و تربیت مدیران آینده است، باید با جدیت به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شجره طیبه در دوران دفاع مقدس در درون سنگرها و خاکریزها برگزار می‌شد، افزود: در دو دهه اخیر این موضوع مورد غفلت واقع شده است اما اگر اکنون خاکریز نداریم، مساجد و مدارس و پایگاه‌های بسیج داریم که مدارس می‌توانند تغذیه‌کننده مساجد باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه مدرسه باید به عرصه ساختن و ساخته شدن تبدیل شود، گفت: امسال شجره طیبه باید با جدیت پیاده‌سازی شود و این تصمیم سازمان بسیج است و هر جا این حلقه نباشد بسیج نیست.

وی در پایان با اشاره به شهدای فرهنگی و یادواره شهید طالبیان اذعان کرد: یادواره شهید طالبیان در 12 محور تدوین شده که این امر باید در یک حرکت سراسری در سطح استان شکل گیرد تا حق شهدای فرهنگی نیز ادا شود.

در پایان از بسیج دانش‌آموزی شهرهای نهاوند و خزل به عنوان رتبه نخست، جوکار به عنوان رتبه دوم و قهاوند به عنوان رتبه سوم تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول