اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

شجره طیبه صالحین نسخه عملیاتی بسیج است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: نسخه عملیاتی بسیج در شرایط امروز شجره طیبه صالحین است که توجه به آن از اولویت‌های بسیج دانشجویی است.

شجره طیبه صالحین نسخه عملیاتی بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالرضا آزادی عصر امروز در نشست مسئولین حوزه‌ها و پایگاه‌ها و نخبگان دانشجویی در همدان اظهار داشت: نسخه عملیاتی بسیج در شرایط امروز شجره طیبه صالحین است که از اولویت‌های بسیج دانشجویی و بقیه است.

وی با بیان اینکه شجره طیبه صالحین نسخه ساختن و ساخته شدن است، ادامه داد: این امر اساس سازماندهی بسیج است و ما پایگاه بسیج را جایی تعریف می‌کنیم که در آن یک حلقه شجره طیبه صالحین متشکل از 15 تا 20 نفر را داشته باشد چرا که شجره طیبه محصول کار مطالعاتی 10 ساله بسیج با حوزه علمیه و با اساتید بزرگ مورد تأیید رهبری است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خطاب به بسیجیان تصریح کرد: شرکت شما در اردوهای جهادی یک حرکت فرهنگی است و شما با برگزاری این اردوها خدمت به مردم را به مسئولان نشان می‌دهید و فرهنگسازی می‌کنید.

وی یادآور شد: تشکیل شوراهای بسیج دانشجویی به معنای واقعی خود این زمینه را فراهم می‌کند که شما دانشجویان این بسیج را اداره کنید و این فلسفه تشکیل این شوراهاست.

سردار آزادی به نقش مردم در انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: در انقلاب اسلامی به معنای حقیقی این مردم و روحانیون و نخبگان بودند که نقش اصلی را در پیروزی ایفا کردند و امام خمینی(ره) این نقش را طراحی کرد و بزرگترین هنر امام این بود که برخلاف نقش مردم را بعد از پیروزی انقلاب نیز مشخص و طراحی کردند.

وی افزود: 22 بهمن سال 57 گام اول حرکت انقلاب بود که امام (ره) گام‌های بعدی را با حضور مردم تعریف و معین و نظام‌سازی و طراحی کرد و گام‌های بعدی را همین مردم برداشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از این طراحی‌ها بسیج بود که نهادی همه‌جانبه برای دفاع همه‌جانبه از کشور نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی تأکید کرد: هدف از تشکیل شوراها در درجه اول کمک به تحقق هدف جامعه اسلامی و بر مبنای عدالت است که ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

سردار آزادی در ادامه اظهار داشت: هدف دوم از شکل‌گیری این شوراها تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی است که کشور را به خودی خود بیمه کند و هدف سوم از این شورا تربیت مدیران کارامد برای حفظ این سرمایه عظیم است.

وی اذعان کرد: از برآیند این شوراها مجمع عالی بسیج استان تشکیل می‌شود که نقش سیاستگذاری و راهبردی را بر عهده دارد و نظام اداره بسیج دانشجویی باید به این شکل باشد که فقط منتظر دیکته کردن از رده‌های بالا نباشد و خودش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی می‌تواند در مسائلی که تشخیص می‌دهد حتی با وجود تعداد کمی از افراد کارگروه تشکیل دهد و در جایی که نیاز است وارد شده و منتظر دستور نباشد و با تشخیصی که می‌دهد نقش‌آفرینی کند و این نقش‌آفرینی را با مطالعه و تحقیق خودش تعیین کند.

وی به نقش مهم بسیج اشاره و تأکید کرد: به میزان آبرویی که امروز برای انقلاب می‌گذاریم به همان میزان عیار بسیجی بودن ما معلوم می‌شود و امروز در این شرایط حساس برای تحقق سخنان رهبری باید از اعتبار و آبرو مایه بگذاریم و در این زمینه بسیج دانشجویی همیشه پیشگام بوده است.

سردار آزادی گفت: مصلحت کشور را باید بشناسیم چرا که مصلحت اندیشی همیشه بد نیست و در جایی که رهبری از ما می‌خواهد باید مصلحت‌اندیش باشیم و امیدواریم شما با ورود خودتان سکان بسیج را به دست بگیرید و با نگاه دقیق و حساب شده نقش خودتان را پیدا کنید.

وی افزود: این جلسه قبل از سال تحصیلی جدید برگزار شده تا شما بسیجیان در شروع سال تحصیلی جدید با شرایط خوب حرکت و دیگران را به این حرکت فرا بخوانید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: ما در حال بررسی آسیب شناسی محیط دانشگاه از دیدگاه بسیج هستیم تا آسیب‌ها را شناسایی و روی آن‌ها تمرکز کنیم تا مسئولان دانشگاه را با خود همراه کرده و در طول سال تحصیلی حداقل یک یا دو آسیب را از دانشگاه کم کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: این آسیب ها را باید بسیج شناسایی و پیدا کند و اگر می‌خواهیم در تحقق اهداف دانشگاه حرکت کنیم باید مسئله‌محور باشیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول