اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه کارگر:

وام خرید کالای ایرانی برای 300 هزار کارگر عملیاتی شد

خبرگزاری فارس: دبیرکل خانه کارگر گفت: وام خرید کالای ایرانی برای کارگران تاکنون فقط برای 300 هزار نفر عملیاتی و اجرایی شد و در این رابطه می‌توان گفت که متاسفانه این طرح توسط دولت فقط تبلیغ شد و کارشناسی نبود.

وام خرید کالای ایرانی برای 300 هزار کارگر عملیاتی شد

علیرضا محجوب در حاشیه همایش کارگران کشور که در اردوگاه گلمکان چناران برگزار شد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در چناران اظهار کرد: از نظر ما فردی برای کار چه روزمزد و چه ماهانه حقوق دریافت کند کارگر تلقی می‌شود و چنانچه عضو خانه کارگر باشد از خدمات رفاهی و آموزشی استفاده می‌کند.

وی افزود: 9 میلیون نفر کارگر طبق آمار تامین اجتماعی در کشور وجود دارد اما، اعتقاد ما بیشتر از این تعداد است که مابقی عضو صندوق‌های دیگر مانند کشاورزی و غیره هستند.

وی ادامه داد: 11 میلیون نفر مجموعاً کارگر در ایران وجود دارد که متاسفانه با وجود تاکیدات و تبلیغات مبنی بر عضو شدن در خانه‌های کارگر فقط 2 میلیون نفر عضو خانه‌های کارگر ایران هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر شرکت‌ها سوددهی داشته باشند سود سهام عدالت نیز به سهام‌داران آن شرکت پرداخت می‌شود و به هر حال پرداخت سود سهام به سهام‌داران به شرکت‌ها بستگی دارد.

محجوب به پرداخت وام خرید کالای ایران به کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: وام خرید کالای ایرانی برای کارگران تاکنون فقط برای 300 هزار نفر عملیاتی و اجرایی شد که در این ارتباط فقط شرکت‌های دولتی وام 1.5 میلیون تومانی را به نیروهای خود پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه مابقی شرکت‌ها از پرداخت این مبلغ سرباز زده‌اند و در این رابطه می‌توان گفت که این طرح توسط دولت فقط تبلیغ شد و کارشناسی نبود.

دبیرکل خانه کارگر به طرح استخدام نیروهای شرکتی اشاره کرد و گفت: یک فوریت این طرح تصویب شد و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و در آینده نزدیک بخش اعظم نیروهای شرکتی قرارداد کار معین می‌شوند.

محجوب افزود: با وجود اینکه شهرداری‌ها مراکز دولتی غیرانتفاعی بوده اما، از طرح قرارداد کار معین مستثنی نیستند و شهرداری نیز در ردیف دستگاه‌های دولتی محسوب می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مهم‌ترین فعالیت خانه‌های کارگر برگزاری دوره‌های آموزشی است که هرسال قریب به صد هزار نفر از دوره‌های آموزشی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: تعاونی‌های رفاهی در قالب مصرف و مسکن برای رفاه کارگران تشکیل شده که اعضا از آنها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول