اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کودکان کردستان:

تشکیل کارگروه کودک و نوجوان نیاز اساسی کودکان کردستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ضرورت تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در این استان را یک نیاز اساسی تلقی کرد.

تشکیل کارگروه کودک و نوجوان نیاز اساسی کودکان کردستان است

سهیلا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با تشکیل این کارگروه بسیاری از مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان مطرح شده و موجبات حل مشکلات این جمعیت و ارتقای فرهنگی آنان در جامعه فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر همه متولیان فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکجا جمع شوند و مسائل و مشکلات نوجوانان به صورت مشارکت جمعی مطرح شود، بسیاری از نیازهای این رده حساس سنی مرتفع خواهد شد.

شیخی در ادامه گفت: با تحقق این امر تمامی دستگاه‌ها اعم از آموزش و پرورش، بسیج و سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای افزایش فعالیت‌های فرهنگی حیطه کودک و نوجوان گام بر می‌دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: دامنه این کارگروه که در تهران تشکیل شده است به استان‌ها و از جمله کردستان کشیده و با مشارکت دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود.

انجام 40 فعالیت فرهنگی و هنری در کانون پرورش فکری کردستان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از انجام 40 فعالیت فرهنگی و هنری در این کانون خبر داد و گفت: برای رشد و پرورش خلاقیت کودکان 40 فعالیت فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف در مراکز کانون انجام می‌شود.

شیخی خاطرنشان کرد: این کانون با 16 مرکز ثابت و دو مرکز سیار مهم‌ترین فعالیت خود را حول کتاب و کتابخوانی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مابین کودکان و نوجوانان از اهداف کانون پرورش فکری بوده و با افزایش زمان امانت و بهبود کیفی و کمی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون این مهم محقق شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در ادامه از افزایش سه برابری عضویت کودکان در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری خبر داد و گفت: با مقایسه شش ماهه اول امسال با سال گذشته، عضویت کودکان در کانون سه برابر شده که نشان‌دهنده ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های کانون و محبوبیت میان کودکان است.

شیخی فعالیت‌های کانون پرورش فکری را با توجه به میزان کودکان در استان کردستان محدود خواند و اظهار داشت: با توجه به جمعیت کودکان استان و به ویژه روستاهای استان فعالیت‌های کانون در راستای ارتقای فرهنگی این جمعیت ناکافی بوده و هنوز جای خالی بسیاری برای فعالیت وجود دارد.

افتتاح 4 مرکز ثابت کتابخانه کودکان در دهه فجر

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی چهار مرکز ثابت در استان و یک مرکز سیار در شهرستان بانه برای برخورداری 25 روستای حومه افتتاح می‌شود.

شیخی همچنین با یادآوری بهره‌برداری از مرکز سیار شهرستان مریوان در هفته دولت، گفت: این مرکز سیار 20 تا 25 روستای اطراف این شهرستان را پوشش می‌دهد که تاکنون استقبال کودکان روستایی از این مرکز گسترده بوده است.

وی در پایان با اشاره به تجهیز کتابخانه سیار مریوان، گفت: این مرکز با 6 هزار و 250 جلد کتاب و یک دستگاه خودرو مخصوص تجهیز شده که با ارتباط بیشتر با روستاها و مساجد زمینه رشد فرهنگ مطالعه در کودکان روستایی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول