اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

قوام جامعه بسته به احیای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: قوام و بقای یک جامعه بستگی به احیا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد.

قوام جامعه بسته به احیای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی نصیری عصر امروز در همایش ضابطان و رابطان امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل اظهار داشت: این فریضه الهی در میان واجبات دیگر به منزله خون در رگ‌های بدن است که تمام فرایض الهی بدون استواری آن قوام و دوام ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر و شایستگی‌های آن به پیکره جامعه تزریق نشود محال امر است که در جامعه اصلاح و امر هدایت جامعه محقق شود.

این کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: این عمل به عنوان یک فریضه واجب برای تمام بشریت تنها مختص روحانیون، دانشگاهیان و قشر آگاه جامعه نیست بلکه همه وظیفه دارند یکدیگر را از گناه و معاصی برحذر دارند و در عوض سلامت و صحت جامعه را با ترک گناهان تضمین کنند.

نصیری جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر را جامعه‌ای مرده با پلشتی و بدون آلایش روح و روان دانست و اضافه کرد: تمام رذایل اخلاقی و منکرات نظیر دروغ گفتن، ناسزا گفتن، دزدی و ربا و ... مصداق روشنی از ترک واجب الهی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر است در حالی که شایسته است رذیلت‌های اخلاقی با شناخت ابعاد گوناگون امر به معروف و نهی از منکر برچیده شده و از بین برود.

وی به مراحل مختلف امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: نباید نسبت به کارهای دیگران به ویژه گناه و معاصی آنها بی‌تفاوت بود چرا که جامعه به کشتی شبیه است که هر مسافر آن می‌تواند محل نشستن خود را سوراخ کند اما به یقین این کار و بی‌تفاوت بودن به سرنوشت دیگران جان انسان‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدرس دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود ضرورت آشنایی آمران به معروف و id="1705_6" style="background: #ffd700">ناهیان از منکر به نحوه و شرایط انجام این فریضه الهی اشاره کرد و اذعان داشت: وقتی کسی را به امر خیر دعوت می‌کنیم خودمان باید عامل به خبر باشیم تا با عمل خود به سوی کمال و امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنیم.

نصیری در پایان سخنان خود روش مستقیم و غیرمستقیم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و افزود: البته روش غیرمستقیم تاثیرگذاری فراوانی دارد و ضرورت دارد در این زمینه با دوری از هرگونه رفتار تند و خشن با ملاطفت، تذکر لسانی و ... اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول