اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی خواستار شد

جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها در ارائه تسهیلات به بخش سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی بر جلوگیری از موازی‌کاری در ارائه خدمات و تسهیلات در بخش سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها در ارائه تسهیلات به بخش سرمایه‌گذاری

رضا بهمن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد:‌ هم‌اکنون ستادهای مختلفی در قالب حمایت از سرمایه‌گذاران در استان‌های کشور تشکیل شده که این می‌تواند در مأموریت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری که متولی این امر بوده، آسیب وارد کند.

وی ستاد توسعه بخش صنعت و معدن و ستاد توسعه کشاورزی را از جمله ستادهایی دانست که اگر چه اقدامات آنان در راستای تسهیل در امور جامعه هدف بوده، لیکن به خودی خود نوعی موازی‌کاری است.

بهمن‌پور تصریح کرد: به طور حتم با یکپارچه‌شدن فعالیت‌های این ستادها شاهد رشد و رونق هر چه بیشتر بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی دولت از طریق مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است، گفت: با وجود تحریم‌ها، سطح سرمایه‌گذاری در استان در حال افزایش است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی در عین حال بر ریسک‌پذیری مدیران برای تسهیل در امورات سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود:‌ دستگاه‌ها جرات و ریسک بیشتری را برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان به منظور رونق اقتصادی و اشتغال‌زائی داشته باشند.

وی در ادامه خارج‌شدن نقدینگی توسط مؤسسات مالی و اعتباری را از مشکلات استان عنوان کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بر اساس آمار 40 درصد از منابع مؤسسات مالی و اعتباری در اختیار استان نبوده و عملاً از گردونه منابع بانکی و اعتباری استان به خارج از خراسان‌شمالی انتقال می‌یابد.

وی خواستار مشارکت هر چه بیشتر مؤسسات مالی و اعتباری برای امر اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان شد.

بهمن‌پور همچنین با اشاره به ضرورت اعمال سیستم‌های کنترل در مورد بیمه‌ها گفت:‌ در این راستا باید بیمه مرکزی در خراسان‌شمالی تشکیل شود.

وی معوقات بانکی را از دیگر مشکلات اقتصادی استان برشمرد و گفت: تأخیر در وصول این مطالبات سبب ایجاد مشکلات در بخش اعطای تسهیلات می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این استان از جمله استان‌های کشور بوده که نسبت مصارف به منابع آن تطابق ندارد.

وی بر وصول مطالبات معوقه بانک‌های استان تاکید کرد و گفت:‌ البته از چند ماه قبل کمیته‌ای به همین منظور در استان فعال شده تا این مطالبات را به روز کند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول