اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت نهایی حافظان و قاریان 52 کشور به پایان رسید

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز

خبرگزاری فارس: رقابت نهایی حافظان و قاریان شرکت کننده در چهارمین دوره مسابقات دانشجویان مسلمان جهان امشب در تبریز پایان یافت و نتایج نهایی فردا صبح اعلام می‌شود.

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در مرحله نهایی این مسابقات امروز هفت حافظ کل از جمهوری اسلامی ایران، موریتانی، مصر، اندونزی، تاجیکستان، اوگاندا و قطر محفوظات خود را ارائه دادند.

این مسابقات با تلاوت افتخاری شیخ عبدالفتاح الطاروطی، داور این دوره از مسابقات از کشور مصر آغاز شد، در رشته حفظ کل هفت نفر و در قرائت نیز شش نفر از سوی هیئت داوران برای حضور در فینال معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در رشته حفظ کل قرآن کریم ابوذرکرمی از جمهوری اسلامی ایران، محمدالمصطفی ولد الشیخ احمد از موریتانی، محمدمحمد خفاجی المحلاوی از مصر، انصارالدین انصار از اندونزی، مهتدی عبدلحی اف از تاجیکستان، ابوبکر علی موتبی از اوگاندا و فاروق اعظم از کشور قطر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافته‌اند.

همچنین در رشته قرائت تحقیق نیز مجید فقیه از جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی عزالدین از لبنان، عبدالله احمدحسن از کویت، عباس علی سید از آلمان، عنایت الله عصمت یار از افغانستان و قاسم احمد رضی احمد حسن از کشور بحرین به عنوان فینالیست های این دوره از مسابقات معرفی شده اند.

در بخش قرائت نیز شش قاری برتر از جمهوری اسلامی ایران، لبنان، کویت، آلمان، افغانستان و بحرین به تلاوت آیات انتخاب شده پرداختند.

نتایج چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، صبح روز شنبه در آیین پایانی این دوره از مسابقات اعلام خواهد شد.

جایزه این دوره از رقابت‌ها برای نفر اول معادل 10 هزار دلار سکه طلا خواهد بود، نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب هر کدام معادل هفت هزار و پنج هزار دلار سکه طلا دریافت خواهند کرد.

چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان که از شامگاه سه شنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و امام جمعه تبریز آغاز به کار کرده بود، روز شنبه در آیینی با حضور مقام‌های کشوری و استانی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به کار خود پایان می‌دهد.

توزیع نشریه «رایحه» در حاشیه چهارمین مسابقات بین‏المللی قرآن دانشجویان مسلمان

در حاشیه چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان نشریه رایحه توزیع شد.

این نشریه به زبان های فارسی، عربی، فرانسه و انگلیسی در اختیار بازدیدکنندگان مسابقات و نیز مسابقات قرار گرفت.

نشریه رایحه که ویژه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان است، دارای مطالبی همچون، پیشینه مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، مصاحبه با داوران این مسابقات، نظرات کارشناسان و پیشکسوتان جامعه قرآنی در مورد این مسابقات و معرفی هیئت داوران و متسابقان است.

همچنین کتاب «امام صادق(ع)، پرچمدار نهضت علمی و تقریب مذاهب» که توسط خبرگزاری ایکنا گردآوری شده است نیز به صورت رایگان در اختیار حاضران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان قرار گرفت.

این کتاب دارای 210 صفحه است و به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که توزیع آن به صورت رایگان است.

بر اساس این گزارش «مبانی فلسفی نظام اقتصادی اسلام از دیدگاه قرآن کریم»، کتاب دیگری است که در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان توزیع شد.

این کتاب که تهیه شده از درس گفتارهای حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی است در مورد دیدگاه های اقتصادی در اسلام بحث و گفت و گو می کند.

این کتاب 160 صفحه ای نیز به سه زبان فرانسه، انگلیسی و فارسی به صورت تجمیع در یک کتاب تهیه شده است و در اختیار حاضران در مسابقات قرار گرفته است.

توزیع بسته‌های فرهنگی ، قرآنی از سوی دبیرخانه مسابقات

همزمان با برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز بسته‌های فرهنگی دینی از سوی دبیرخانه اجرایی این مسابقات توزیع شد.

این بسته‌های فرهنگی که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تهیه شده‌اند حاوی آثار و مجموعه‌هایی چون دی.وی.دی همگام با مناسک حج، نشریه رایحه ویژه‌نامه مسابقات قرآنی، مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی و پنجمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، کتاب مبانی فلسفی نظام اقتصادی اسلام از دیدگاه قرآن کریم، کتاب امام صادق (ع) پرچمدار نهضت علمی و تقریب مذاهب و چندین بروشور و کتابچه دیگر می‌باشد.

این بسته‌های فرهنگی طی روزهای برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در بین حاضران و نیز شهروندان تبریزی توزیع شد.

این دوره از مسابقات با حضور بالغ بر 100 قاری و حافظ قرآن از 52 کشور مسلمان به میزبانی شهرداری و شهر تبریز برگزار ‌شد.

 9 نفر از داوران ایرانی و شش نفر دیگر از کشورهای مصر، لبنان، مالزی و عراق در مجموع 15 داور، امر قضاوت در این دوره از مسابقات را عهده‌دار بودند.

انتهای پیام/زا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول