اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

قرآن منشور جاویدان رستگاری بشر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری: قرآن کتاب الهی، نسخه سعادت و خوشبختی برای بشریت است.

قرآن منشور جاویدان رستگاری بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمد طباطبایی پیش ازظهر امروز در جمع مدیران اوقاف این استان، اظهار داشت: قرآن پند جاودانی پروردگار عالم، قانون حیات‌بخش الهی و مژده جان‌افزا برای اهل ایمان و شمیم زندگی برای مرده‌دلان است؛ بدون شک این قرآن به راست‌ترین راه راهنمایی می‌کند و مؤمنانی را که کار نیک انجام می‌دهد به اجر بزرگ مژده می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه چگونه از این کتاب باید استفاده ‌شود، و چه زمانی این کتاب وسیله نجات و سعادت ابدی قرار می‌گیرد، بیان داشت: در این‌باره باید دید که خود قرآن چه می‌گوید، و چه راهکارهایی را نشان می‌دهد تا در پرتو آن بهتر و زودتر بتوان از این گنج عظیم‌الشأن بهره برد.

طباطبایی با بیان اینکه طلب نخستین شرط بهره‌گیری و استفاده از قرآن مجید است، گفت: در درون انسان باید طلب وجود داشته‌باشد، چراکه سنت الهی است که بر اساس طلب عطا می‌فرماید و طلب نزد او تعالی بسیار ارزش دارد.

مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری عدم رضایت و عدم قناعت بر وضعیت موجود و تلاش برای اصلاح حال و جستجوی راه بهتر، نخستین قدم به سوی سعادت دانست و گفت: پس اول باید فرد بخواهد و به شرایط موجودش کفایت نکند تا پس از آن تغییر حال رخ دهد؛ خدا کسی را که به سوی او رجوع داشته ‌باشد راهنمایی می‌نماید.

وی در ادامه شعار امسال دهه کرامت اهل بیت را احیاگر کرامت و خودباوری اسلامی عنوان کرد و گفت: بر این اساس اول ذی‌القعده، 28 شهریور حضرت معصومه(س‌)؛ الگوی دختران ولایی، دوم ذی‌القعده، 29 شهریور کریمه اهل بیت‌(س)؛ اسوه بصیرت، عفت و طهارت، سوم ذی‌القعده، 30 شهریور قم؛ پایگاه بیداری اسلامی و نشر جهانی معارف اهل‏بیت نامیده شده است.

طباطبایی ادامه داد: چهارم ذی‌القعده، 31 شهریور خط آل محمد؛ خط جهاد، شهادت و پیروزی، پنجم ذی‌القعده، اول مهر امامزاده‎ها؛ جلوه‌های معرفت و تربیت دینی، ششم ذی القعده، دوم مهر حضرت شاه‌چراغ؛ اسوه کرامت، هجرت و مجاهدت، هفتم ذی‌القعده، سوم مهر حرم سوم اهل بیت؛ تجلی‌گاه ولایتمداری و فرزانگی نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: هشتم ذی‎القعده، چهارم مهر شهید، ‌الگوی زندگی بانشاط ولایی، نهم ذی‌القعده، پنجم مهر توسل به ثامن‌الائمه،‌ رمز مقاومت و موفقیت در عرصه‌های نظامی و اقتصادی، دهم ذی‌القعده، ششم مهر عالم آل‌محمد؛ اسوه نخبگان و پناه نیازمندان و یازدهم ذی‏القعده، هفتم مهر، روز میلاد امام رضا(ع) آستان قدس‌رضوی؛ میعادگاه منتظران مهدوی نامیده شده است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول