اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

قرآن منبع همه زیبایی های کلامی است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه تهران گفت: قرآن منبع همه زیبای های کلامی است.

قرآن منبع همه زیبایی های کلامی است

اسماعیل آذر استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مسجد جایگاهی مقدس است که از صدر اسلام توانسته به عنوان بزرگترین پایگاه دینی در تاریخ حضور داشته باشد.

وی افزود: قرآن را می‌توان از نقاط مختلفی مورد بحث و بررسی در مساجد قرار داد و اگر از دیدگاه هنر بخواهیم به آن بپردازیم شعر میتواند جایگاه یکی از بهترین جایگاه‌های هنری قرآن باشد.

آذر درباره وجودیت ساختار هنر در رابطه با قرآن و اشاعه آن گفت: بیش از 4 هزار هنر در ساختار قرآن وجود دارد که باید در مساجد مورد بازبینی و تجربه به هنرمندان قرار گیرد.

نویسنده تاریخ هزار ساله شعر در باره امام رضا (ع) گفت: درباره قرآن می‌توانیم حتی پندهای آن را از طریق موسیقی در اختیار تغزیه کنندگان قرار دهیم و به آنها دانش هایی از قرآن را بیاموزیم زیرا قرآن منبع همه زیبای‌های کلام است.

وی افزود: یکی از ساختارهای مهم  مساجد وجود روحانیون مسجدهاست افرادی که در مساجد کار می کنند باید به گونه‌ای تخصصی با مسائل و ذهنیت جوان‌ها آشنا باشند و بتواند پاسخی به خروجی نیاز های قشر جوان بدهند مسجد باید جایگاهی برای پاسخ به نیازهایی در مورد مسائل دینی باشد .

آذر درباره یکی از وظایف متولیان مساجد گفت: یکی از وظایف متولیان مسجد این است که بتوانند ایجاد شغل برای افرادی که احتیاج بیشتر در ارتباط با مسجد دارند را مهیا کنند تا تاثیر گذاری آن بر روی افراد ایجاد شود.

مجری برنامه مشاعره اظهار کرد :مسجد پایگاه همه علوم موسیقی در دین است و ما نیز باید برنامه‌ای برای مساجد تدارک بدهیم که افراد و هنرمندان و شخصیت‌های برجسته کشوری حضور بیشتری را در مسجد به عمل آورند تا به نوعی تبلیغ برای جذب جوانان باشد.

وی افزود: ایجاد جاذبه زیباشناسی نماز و عرضه کردن هر چه بهتر آموزه‌های دینی در مساجد باعث می‌شود تا جامعه ما به سمت روشنی در فرهنگ و هنر پیش برود و به گونه ای شرایط را برای جذب بیشتر جوانان مهیا کند.

آذر در ادامه سخنانش تصریح کرد و گفت:  هر روش و هر تفکری که نظام‌مند نباشد محکوم به فنا می‌شود و برای انجام اهداف در راستای نظام باید نظم و ترتیب و فرهنگ‌سازی پیشه شود.

نویسنده تاریخ هزار ساله شعر درباره امام رضا (ع) گفت: هنر پاره‌ای از فرهنگ است اگر هنر در کنار فرهنگ نباشد تجلی نمی‌یابد چرا که علم و فرهنگ و هنر در کنار هم بازتاب پدیدار شدن را آسان می‌سازند. 

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول