اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان:

جشنواره امام رضا(ع) را به بهترین نحو در قزاقستان برگزار می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان گفت: برپایی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در کشورهای آسیای میانه و قزاقستان کار ارزشمند و تاثیرگذاری است چرا که بسیاری از تشنگان معارف رضوی به وسیله آن با ایشان آشنا می‌شوند.

جشنواره امام رضا(ع) را به بهترین نحو در قزاقستان برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی،حجت‌الاسلام اصغر صابری با بیان اینکه گام برداشتن در مسیر اهداف جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و آشنایی مردم منطقه با آن امام وظیفه ما نسبت به فرهنگ رضوی است، اظهار کرد: این جشنواره با توجه به اینکه دهمین دوره خود را سپری می‌کند کار ارزشمندی است و به برکت امام رضا(ع) است که هر سال بهتر از سال گذشته برپا می‌شود.

وی بارگاه رضوی در مشهد مقدس را ملجاء و ماوایی برای مردم‌های کشورهای مسلمان و غیرمسلمان به‌ویژه مردم ایران دانست و افزود: تاثیر روحی و روانی که مرقد امام رضا(ع) بر روی زائر می‌گذارد، بسیار حائز اهمیت است چرا که در هر بار عزیمت آنها مشتاق‌تر به سفر مشهد می‌شوند که این وظیفه ما را در معرفی امام و فضایل و کرامات ایشان سخت‌تر می‌کند.

صابری با اشاره به اینکه ما نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را در شهر آلماتی و پایتخت قزاقستان برگزار کردیم، گفت: سال گذشته ما اقلام فرهنگی و هنری که توسط دبیرخانه و سازمان ارتباطات اسلامی به ما ارسال شده بود در بین علاقه‌مندان توزیع و نمایشگاه عکس که مخاطبان فراوانی داشت را در پایتخت این کشور دایر کردیم.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه عکس رضوی در کشور قزاقستان در ذهن بسیاری از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر  ایجاد سوال می‌کرد که این بارگاه متعلق به کیست، گفت: همین ایجاد سئوال در ذهن گام نخست برای شناخت بود که این مهم‌ترین دستاورد برای ما در این دوره از جشنواره بود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول