اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در 40 کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در 40 کشور دنیا برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در 40 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان احمد سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در سطح ملی در دولت نهم کلید خورد.

وی بیان داشت: این جشنواره در نخستین دوره با حضور چهار استان از جمله کرمان برگزار شد و از دوره‌های بعد دیگر استان‌ها نیز موظف برای شرکت در این رویداد فرهنگی شدند.

سعیدی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دهه کرامت از روز تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی محور جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) را «شناخت سیره و سنت و همچنین تبیین معنویات امام رضا (ع)» ذکر کرد.

این مسئول فرهنگی افزود: این جشنواره در 40 کشور از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این کشورها برگزار می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه استان کرمان محور جریانات شعری رضوی است، ابراز داشت: هفتمین کنگره شعر رضوی طی روزهای 27 و 28 شهریور ماه در کرمان برگزار می‌شود.

وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری کنگره شعر رضوی با حضور چهره‌های فرهنگی ملی و استانی خبر داد و گفت: حجم آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

سعیدی با بیان اینکه 3 هزار و 260 قطعه شعر از استان‌های مختلف به دبیرخانه کنگره شعر رضوی استان کرمان ارسال شده است، بیان داشت: آثار شاعران استان کرمان نیز پس از برگزاری جشنواره‌های استانی ارائه می‌شود.

وی از ارسال یک هزار قطعه شعر از شاعران استان کرمان به ششمین کنگره شعر رضوی خبر داد و گفت: از 15 چهره مؤثر شعر ایران برای حضور در هفتمین کنگره شعر رضوی استان کرمان دعوت به عمل آمده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: برای حضور دو چهره برجسته حوزه ادبیات ایران در هفتمین کنگره شعر رضوی استان کرمان رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ رضوی در 10 استان ابراز داشت: این هفته‌ها از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شد و کرمان نیز از 21 شهریور ماه شاهد برگزاری این رویداد مهم است.

سعیدی عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه از جمله برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در استان کرمان است.

وی از برگزاری هفته‌های فرهنگی در توابع استان کرمان خبر داد و بیان کرد: 49 برنامه در قالب نمایشگاهی، پرده‌خوانی و برنامه‌های فرهنگی و هنری در 14 شهرستان زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌شود. 

سعیدی افزود: هفته فرهنگ رضوی در هفت شهرستان زیر پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان به صورت متمرکز در جیرفت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری هفته فرهنگ رضوی ویژه‌برنامه‌هایی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی با محوریت امام رضا (ع) توسط شهرداری کرمان طی هفته فرهنگ رضوی خبر داد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول