اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی استاندار هرمزگان:

حضور خدام حرم امام رضا (ع) در استان‌ها ثمرات خوبی داشته است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: حضور خدام حرم مقدس امام رضا (ع) در برنامه‌های مناطق و استان‌های مختلف نتایج و ثمرات خوبی را به دنبال داشته است.

حضور خدام حرم امام رضا (ع) در استان‌ها ثمرات خوبی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید، ضمن تأکید بر شأنیت والای این مراسم و نقش آن در گسترش فرهنگ رضوی اظهار داشت: حضور خدام حرم مقدس امام رضا (ع) در مناطق و استان‌های مختلف نتایج و ثمرات بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

وی حضور حداکثری مردم در این مراسم معنوی را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: این مراسم باید به گونه‌ای باشکوه برگزار شود که عطر حرم امام رضا (ع) با این اقدام در سراسر استان برای مدت‌های متوالی بپیچد.

مشاور عالی استاندار هرمزگان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف و أعضای عضو ستاد باید این کار را ارزشمند و متعالی قلمداد کنند و در برگزاری شایسته آن از یگدیگر سبقت بگیرند، زیرا خدمت به اهل‌بیت و ائمه اطهار (ع) و به ویژه امام رضا (ع) اجر دنیوی و اخروی فراوان به همراه دارد.

علامه‌زاده ضمن تأکید بر استفاده از حضور نسل جوان در این مراسم معنوی افزود: باید برای حضور گروه‌های مختلف مردمی از جمله اصناف، اقشار و سنین مختلف برنامه‌ریزی شود و هم‌چنین از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی، قرآنی و تشکل‌های مردمی استفاده مطلوب به عمل آید.

مشاور عالی استاندار در امور روحانیت مبنای جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید را اعتقادی دانست و گفت: مردم می‌خواهند طی این مراسم باشکوه ارادت خود را به امام رضا (ع) نشان دهند.

حجت‌الاسلام علی لبخندان بر اطلاع‌رسانی در سطح شهر و اماکن عمومی تأکید کرد و افزود: ادارات و سازمان‌ها باید به روش‌های مختلف مردم را از این مراسم آگاه سازند و تمهیدات لازم را برای روز برگزاری در نظر بگیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اهمیت این مراسم به علت مردمی بودن آن بوده و از طرف آستان قدس رضوی نیز تأکید شده است که این برنامه با محوریت مردمی انجام پذیرد لذا باید برای حضور حداکثری مردم تلاش شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در خصوص جشن بزرگ زیر سایه خورشید گفت: این جشن با حضور خدام حرم امام رضا (ع) از سوم تا پنجم مهر‌ماه به مدت سه روز در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده افزود: این مراسم در دهه کرامت هم‌زمان با 22 استان و چهار کشور خارجی در هرمزگان نیز برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشن مردمی زیر سایه خورشید در آستان مقدس امام‌زاده سیدمظفر بندرعباس برگزار خواهد شد و برنامه‌های اجرایی و محتوایی آن توسط کانون فرهنگی هنری انصار ولایت مسجد امام جعفر صادق (ع) برپا می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول