اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد خبر داد

تبدیل دبیرخانه جشنواره رضوی به بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع)

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تبدیل دبیرخانه جشنواره رضوی به بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خبر داد.

تبدیل دبیرخانه جشنواره رضوی به بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سید محمد حسینی در آیین استقبال نمادین از کاروان امام رضا (ع) در مرز شلمچه اظهار کرد: برگزاری مراسم استقبال نمادین از کاروان امام رضا (ع) در شلمچه آغازی بر جشن‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در سراسر کشور و خارج از کشور است.

وی افزود: جشن‌های دهه کرامت امسال در 186 نقطه در ایران و خارج از کشور برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به آغاز این جشنواره در شلمچه گفت: شلمچه کتابی است از شهادت، شهامت و رشادت و ایثار و فداکاری، مثنوی عشق، معراج عاشقان و سبک‌بالان است.

حسینی ادامه داد: این مکان مقدس شاهنامه بلند رشادت و شهادت جوانان و رزمندگان این مرز و بوم است.

وی اضافه کرد: خوزستان دروازه ورود کاروان امام رضا (ع) به سرزمین ایران است و مردم خوزستان مفتخرند که اولین میزبانان ایشان بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز آمریکا با ساخت یک فیلم به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام جسارت و سردمداران کاخ سیاه به بهانه آزادی بیان از محکوم کردن این اقدام امتناع می‌کنند در سرزمین‌های اسلامی اما خشم مقدس مسلمانان از این حرکت هتاکانه حاکی از بیداری مسلمان است.

حسینی در ادامه افزود: مسلمانان بیدار در بلاد مختلف اسلامی با هوشیاری از دین خداوند و حیثیت و کرامت خود دفاع می‌کنند و ای کاش سردمداران برخی از این کشورها این غیرت دینی را داشتند که با آمریکا و صهیونیسم برخورد کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اضافه کرد: این جشنواره هر سال و در بخش‌های مختلف تئاتر، شعر، فیلم، مستند، فیلم سینمایی و.. ویژه همه اقشار از کودک و نوجوان تا مدارس و دانشگاه‌ها و روستاها و همچنین در خارج از مرزهای ایران به شکل باشکوهی برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: برگزاری این جشنواره با شکوه فرهنگ و هنری نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار والایی است که در حوزه فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی همچنین افزود: با توجه به این ظرفیت موجود و همچنین حجم فراوان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری جشنواره امام رضا (ع) دبیرخانه این جشنواره به بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) تبدیل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید فرهنگ اهل بیت را در خارج از مرزهای کشور ملموس و مردم سراسر جهان را با معرفت اهل بیت آشنا کرد.

حسینی با اشاره به اینکه سالانه 20 میلیون نفر از ایران و کشورهای مختلف جهان از مشهد مقدس بازدید می‌کنند، افزود: باید شهر مقدس مشهد را به الگوی ارزنده برای اماکن مذهبی تبدیل کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول