اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد خبر داد

آغاز تدوین دانشنامه جامع امام رضا / برپایی جشن ولادت امام رضا در 186 نقطه دنیا

خبرگزاری فارس: وزیر ارشاد با بیان اینکه امسال تدوین دانشنامه جامع امام رضا (ع) با 2 هزار و 500 مدخل آغاز شده است، گفت: جشن سالروز ولادت امام رضا را امسال در 186 نقطه دنیا و در حدود 50 کشور برگزار می‌کنیم.

آغاز تدوین دانشنامه جامع امام رضا / برپایی جشن ولادت امام رضا در 186 نقطه دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به فارس در ارتباط با برنامه‌های وزارت ارشاد پس از اجلاس جنبش عدم تعهد اظهار داشت:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد موسسه فرهنگی جنبش عدم تعهد را به دولت ارائه داده است که در قالب این موسسه یا در قالب کارگروهی فرهنگی در دبیرخانه جنبش بتوانیم جشنواره‌ها، نمایشگاه و برنامه‌های مختلفی را با کشورهای مختلف دنیا داشته ‌باشیم.

وی افزود: این پیشنهادات به دولت ارائه شده و در حال حاضر منتظر پاسخ نهایی از سوی رئیس‌جمهور هستیم.

حسینی با اشاره به بحران کاغذ گفت: ما پی‌گیر بحران کاغذ هستیم و ان‌شاءالله واردات انجام می‌شود و امیدواریم بحران کاغذ هر چه زودتر پایان یابد.

وزیر ارشاد در ادامه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار داشت: هر ساله شاهدیم که این جشنواره از توسعه بسیار خوبی برخوردار است، امسال نیز در 186 نقطه دنیا و در حدود 50 کشور مراسم ویژه دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: بخش دانشگاهی امسال فعال‌تر از سال‌های گذشته حضور دارد هم‌چنین یکی از اقدامات مهمی که امسال آغاز شده تدوین دانشنامه جامع امام رضا (ع) است که مقدمات آن فراهم شده و 2 هزار و 500 مدخل انتخاب شده است.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: بالاخره این دانشنامه کار ماندگاری است و می‌تواند دستمایه هنرمندان در رشته‌های مختلف قرار گیرد و امیدواریم تا سال آینده برخی از قسمت‌های آن رونمایی شود، امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوانیم فرهنگ رضوی را در سطح کشور و در سطح جهان توسعه دهیم.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول