اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری استان البرز:

توهین به مقدسات در هیچ فرهنگی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی حوزه هنری استان البرز گفت: به طور قطع توهین به مقدسات مردم در هیچ فرهنگی پذیرفتنی نبوده و هرگز هنرمندان واقعی به دیگران توهین نمی‌کنند.

توهین به مقدسات در هیچ فرهنگی پذیرفتنی نیست

اسماعیل آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هنر و آثار هنری دارای تعریف مشخصی بوده و در فرهنگ عامه برای خالق آثار هنری نیز ویژگی‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:‌ بنابراین هر کسی نمی‌تواند خود را هنرمند خطاب کرده و آثار تولید شده خویش را به عنوان اثر هنری به مردم معرفی کند.

این مسئول تاکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که هنرمند باید داشته باشد، رعایت ادب و همچنین احترام به فرهنگ و آداب و رسوم ملل مختلف است.

* توهین به مقدسات مسلمانان اتفاقی نیست

آجرلو در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه توهین به امام هادی (ع) از سوی یک خواننده مبتذل ساکن اروپا با چه هدفی انجام شده؟‌ گفت: پیش از رسیدن به این بحث باید یک موضوع را متذکر شوم.

وی ادامه داد: نخست اینکه این فرد هنرمند نیست، زیرا یک هنرمند هرگز به خود اجازه توهین به دیگران به ویژه فرهنگ و مقدسات ملل مختلف را نداده و از الفاظ رکیک و بی‌ادبانه در آثار خود استفاده نمی‌کند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان البرز با بیان اینکه هرگز نام چنین فردی را نشنیده و با آثارش آشنا نیست، افزود: در رسانه‌ها از الفاظ بی ادبانه‌ای که این فرد استفاده می‌کند، مطلع شده و متوجه شدم که چه توهینی به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) به ویژه امام مظلومان هادی (ع) انجام داده است.

این مسئول گفت: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که توهین به مقدسات مسلمانان بر خلاف آنچه که رسانه‌های غربی مطرح می‌کنند، هرگز امری اتفاقی نبوده و به طور قطع اهداف خاصی را پیگیری می‌کند.

آجرلو تاکید کرد: توهین و هتاکی به ساحت مقدس کلام‌الله مجید از سوی آمریکایی‌ها و سپس هتاکی به امام هادی (ع) همه در چارچوب تهاجم فرهنگی غرب علیه مسلمانان قابل تجزیه و تحلیل است.

* نباید هتاکی به مقدسات خود را فراموش کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در اینگونه موارد مشاهده می‌شود که ما پس از واکنش‌هایی موضوع را فراموش می‌کنیم.

آجرلو در پایان تاکید کرد: به طور قطع توهین به امام هادی (ع) هرگز نباید از ذهن مردم زدوده شود و همان گونه که 20 سال است توهین سلمان رشدی و حکم امام در مورد این فرد مرتد را به یاد داریم، این موضوع نیز باید از سوی جهان اسلام تا ارائه پاسخی قاطع و قطع هتاکی به مسلمانان پیگیری شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول