اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سرخس:

توهین به مقدسات اسلام ناشی از اقرار دشمن به ضعف و زبونی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سرخس با اشاره به ادامه توهین به مقدسات اسلامی از سوی خوانندگان غربی، گفت: این اهانت‌ها ناشی از شکست و اقرار دشمن به ضعف و زبونی خود است.

توهین به مقدسات اسلام ناشی از اقرار دشمن به ضعف و زبونی است

حجت‌الاسلام‌ محمد بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: علمای جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا بار اطلاعات افراد جامعه را نسبت به مسائل دینی بالاتر ببرند، زیرا دشمن دقیقاً تلاش دارد تا از زاویه‌ای به ما ضربه بزند که نسبت به آگاهی کم‌تری داریم.

وی گفت: برای مثال در ماجرای توهین به ساحت امام هادی(ع)، این مسئله کاملاً اثبات شد، زیرا شخصیت امام هادی(ع) تا حد زیادی مغفول مانده بود.

امام جمعه موقت سرخس تاکید کرد: علاوه بر وظیفه خطیر علما در این زمینه، باید از ظرفیت فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی نیز برای پاسخ‌گویی به این اهانت‌ها استفاده کنیم و در مرتبه بعد، جرایمی نیز برای این اهانت‌ها از طریق مراجع قضایی تعیین شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: مردم نیز باید با وحدت‌رویه و به‌ صورت منسجم، اعتراض خود را به این مسئله نشان بدهند.

وی با عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) ادامه داد: حضرت زینب(س) در لحظات دشوار زندگی و در مقابله با مصائبی که به ایشان وارد می‌شد، دارای صبر و استقامتی مثال‌زدنی بودند و این امر، مهم‌ترین پیامی است که جامعه امروز بشریت باید آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

امام جمعه موقت سرخس گفت: صبر و استقامت ایشان بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) دارای نمود و جلوه بسیار زیادی است.

بختیاری تصریح کرد: ویژگی دوم سیره اخلاقی حضرت زینب(س) این است که علاوه بر بردباری، لحظه‌ای در مقابل ظلم‌ و جور سرخم نکردند و با شجاعت تمام ماهیت ستمگران زمان خود را افشا کردند.

وی افزود: حضرت زینب(س)، مقابله با حاکمان جور را در واقع بخشی از رسالت انقلابی خود می‌دانستند و جامعه امروز ما نیز باید در رفتارهای خود، حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول