اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

بصیرت دینی بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان است

خبرگزاری فارس: ‌‌امام جمعه دماوند گفت: دین از سه بخش دینداری، دین‌دانی، و دین‌بانی تشکیل شده ‌و ما باید با بصیرت کامل به این سه عامل که عمده وظایف مسلمانان به‌ویژه شیعیان است جامه عمل بپوشانیم.

بصیرت دینی بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام علاءالدینی در مراسم عزاداری رئیس مذهب تشیع که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) به تبیین جایگاه و مقام شامخ آن امام همام پرداخت.

امام جمعه دماوند اظهار داشت: روزی امام صادق (ع) با مردی برخورد کرد که در مناسک حج مردم را مسخره می‌کرد و به مقدسات دین اسلام اهانت می‌کرد، حضرت خطاب به او فرمود «اگر آنچه تو می‌گویی و قیامت و حساب و کتابی وجود نداشته باشد،‌ خوشا به حال تو و ‌خوشا به حال ما که از حساب رها می‌شویم ولی اگر آنچه که ما می‌گوییم و حق هم همین است، بدا به حال تو و خوشا به حال ما که توشه‌ای برای آخرت خود برداشته‌ایم.»

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه شیعیان مدیون امام صادق (ع) هستند و باید راه ایشان را ادامه دهند، بیان کرد: دین از سه بخش دینداری، دین‌دانی، و دین‌بانی تشکیل شده است و ما باید با بصیرت کامل به این سه عامل که عمده وظایف مسلمانان به‌ویژه شیعیان است جامه عمل بپوشانیم.

‌علاءالدینی با اشاره به آثار و برکات دین در زندگی فرد و جامعه عنوان کرد: نباید دینداری مردم فصلی باشد برخی افراد فقط در اوقات و‌یژه‌ای متدین هستند و در بقیه اوقات روشی غیر از زندگی معنوی را برمی‌گزینند اگر زمانی که دینداری هزینه داشته باشد، صبر جمیل پیشه کنیم و در تمامی اعصار به سیره و روش اهل بیت (ع) اقتدا کنیم، وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند در ادامه ابراز داشت: افراد در برخورد با دین را سه دسته هستند، برخی در مقابل دین قرار می‌گیرند، عده‌ای برای برخورداری از نعمات بهشت و دوری از عذاب جهنم زندگی دینی را انتخاب می‌کنند و دسته سوم که مومنان واقعی هستند عاشقانه دین را قبول دارند و به دستورات آن عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب امام خمینی (ره) که تأسی از فرهنگ ناب شیعه است، شاهدیم که در جهان اسلام، دینداری رونق گرفته است.

‌علاءالدینی ادامه داد: وظیفه دیگر مسلمانان دین دانی است، براساس مذهب جعفری در این مرحله باید اول خدا را شناخت و دوم دانست که خدا چه ظرفیت‌هایی را برای ما قرار داده و سوم اینکه چه وظایفی را از ما خواسته و در آخر دشمن شناسی است که باعث می‌شود تا کج فهمی‌ها شناخته شده و با آنها مبارزه شود.

امام جمعه دماوند در ادامه تصریح کرد: دین بانی سومین وظیفه مسلمانان در برابر اسلام است، وظیفه مردم در برابر دین تنها صحبت کردن نیست که البته کار فرهنگی نیز لازم است اما هر مسلمان باید برای دین خود هزینه کند.

وی یادآور شد: جهاد در راه خدا، انصاف داشتن و طلب روزی حلال از جمله وظایف مسلمانان در امر دین بانی است.

‌انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول