اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی خراسان‌جنوبی:

مساجد کانون بصیرت‌افزایی و آموزش باشند

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی خراسان ‌جنوبی بر لزوم بصیرت‌افزایی و آموزش در مساجد و هیئت‌های مذهبی تاکید کرد.

مساجد کانون بصیرت‌افزایی و آموزش باشند

حجت‌الاسلام احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: مراسم روز شهادت رئیس مذهب شیعه هر سال با حضور دستجات عزاداری و زنجیرزنی هیئت‌های مذهبی و مـردم بیرجند با‌شکوه خاصی در استان برپا می‌شود.

وی ادامه داد: به همین مناسبت در مساجد خراسان جنوبی مراسم سینه‌زنی سنتی و نوحه‌خوانی باشکوه خاصی برپا می‌شود و مردم شهرستان‌ها در این عزاداری‌ها شرکت و به اهل بیت (ع) ابراز علاقه می‌کنند.

مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مسئولان و به ویژه ائمه جماعت در مساجد نباید از سیاست و مسائل حکومت اسلامی غافل شوند بلکه باید جوانان بسیجی و هیئتی را همانند فرزندان خود بدانند.

رضایی به توطئه دشمنان نظام اشاره کرد و افزود: آمریکا با این همه شاخ و شانه‌ای که می‌کشد جرأت نمی‌کند وارد ایران شود زیرا می‌داند حضور جوانان هیئتی و بسیجی ولایت‌مدار در مساجد، پایگاه مقاومت مردمی علیه آنان است.

وی بر لزوم بصیرت‌افزایی و آموزش در مساجد و هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: مسجد باید کانون بصیرت‌افزایی و آموزش باشد.

مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مردم باید مسجد را گره‌گشای امور بدانند و به آن خوش‌بین باشند و از هر کاری که مردم را به مسجد بدبین می‌کند، پرهیز کنند.

رضایی به تشکیل حلقه‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و افزود: باید برای تقویت پایه‌های اعتقادی مردم قرآن را محور قرار دهیم و آنان را به درک قرآن تشویق کنیم.

وی ادامه داد: بهترین موقعیت و مکان برای بصیرت و آگاهی بخشیدن مردم از فتنه‌ها و همچنین توطئه‌های دشمنان شهادت‌ها و ولادت‌های امامان در مساجد و حسینیه‌ها است.

مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به مناقب و القاب بی‌شمار امام صادق(ع)، گفت: صابر، فاضل، طاهر و صادق از القاب آن حضرت محسوب می‌شود که در این میان ایشان به لقب صادق بیش از همه القابش شهره است.

رضایی سفارش‌های امام صادق (ع) به شیعیان در ارتباط با زندگی شخصی و اجتماعی را نشانه توجه آن امام به همه مسائل امت اسلامی دانست و افزود: خواندن نماز و قرآن در مساجد، احیای مذهب حق، مجاورت با برادران دینی، پیشه کردن صبر و حلم و غافل نبودن از یاد خدا از جمله سفارش‌های مهم امام صادق (ع) به شیعیان است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول