اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

جریان صهیونیستی به دنبال ایجاد حرکت‌های انحرافی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جریان آمریکایی و صهیونیستی به دنبال ایجاد حرکت‌های انحرافی است زیرا می‌خواهند توجه اصلی مردم را به طرف مسائلی که منافع آنها را تامین می‌کند، جلب کنند.

جریان صهیونیستی به دنبال ایجاد حرکت‌های انحرافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رامین مهمانپرست ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری راهکار مسئولان در سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری اکنون در شرایط بدر و خیبر هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند شرایطی را ایجاد کنند تا در مردم نگرانی ایجاد شود.

مهمانپرست با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده از طرف غرب ایران را نمی‌تواند به شعب ابی‌طالب نزدیک کند، افزود: پیروزی‌های بزرگ در راه است و ملت ایران با تبعیت از مقام معظم رهبری مسیر را تا انتها می‌پیماید.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ابراز کرد: جهان در آستانه تغییر و تحول اساسی قرار دارد و در پیچ بزرگ تاریخی واقع شده‌ایم.

وی به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده در غرب اشاره کرد و گفت: ریشه اصلی بحران‌ها در طراحی‌های دولت آمریکا است که می‌خواهد آن را به کشورهای وابسته به خود منتقل کند.

مهمانپرست جنبش‌های وال‌استریت و 99 درصدی در غرب را سبب به حرکت درآمدن ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: جنبش‌های مذکور در حال تبدیل شدن به بحران جدی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا معنای واقعی خود را از دست داده است، بیان کرد: دنیای غرب در حال از دست دادن اقتدار خود است و در منطقه حساس خاورمیانه و شمال آفریقا با موج فراگیر بیداری اسلامی مواجه هستیم.

وی موج بیداری اسلامی را سبب به خطر افتادن منافع کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی خواند و یادآور شد: هوشیارانه باید در زمینه اقدام‌های صورت گرفته در منطقه عمل کنیم.

مهمانپرست با بیان اینکه جریان آمریکایی و صهیونیستی در ابتدا به دنبال متوقف کردن موج بیداری اسلامی بود، اذعان کرد: جریان آمریکایی و صهیونیستی به دنبال ایجاد حرکت‌های جریان‌های انحرافی هستند زیرا می‌خواهند توجه اصلی مردم را به طرف مسائلی که منافع آنها را تامین می‌کند، جلب کنند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه تلاش دنیای غرب در کشورهای اسلامی را کند کردن جریان بیداری اسلامی نامید و اظهار کرد: اسلام‌گراها در تونس و مصر حکومت را در دست گرفتند.

وی ایجاد موضوع‌های جدید برای انحراف افکار عمومی را از دیگر تلاش‌های جریان آمریکایی و صهیونیستی برشمرد و تصریح کرد: جریان مذکور کشورهای ایران، الجزایر و سوریه را هدف قرار داده بود و در ایران و الجزایر نتوانست به اهداف خود برسد.

مهمانپرست مجموع تحولات در غرب و خاورمیانه را نشان دهنده تغییر در ساختار قدرت در جهان عنوان کرد و گفت: قدرت‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است و اگر جریان موفق اسلامی آن را مدیریت کند در آینده خاورمیانه جدیدی ایجاد می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایجاد درگیری بین ایران و اعراب و بین شیعه و سنی را از دیگر طرح‌های دشمنان ذکر کرد و یادآور شد: ایجاد درگیری بین کشورهای منطقه از اهداف جریان آمریکایی و صهیونیستی است اما ترجیح می‌دهند بین جمهوری اسلامی ایران و یکی از کشورهای عربی این درگیری اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد درگیری بین کشورهای منطقه می‌تواند وضعیت منطقه را تغییر دهد، بیان کرد: برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران اهمیت ویژه‌ای داشت و دشمنان به دنبال منزوی کردن ایران بودند.

مهمانپرست اجلاس غیرمتعهدها در ایران را بزرگ‌ترین اجلاس تاریخ سیاسی کشور نامید و ابراز کرد: 120 کشور عضو و 17 کشور ناظر، شاهد سخنان مقام معظم رهبری بودند ضمن اینکه اسنادی که به تصویب سران کشورهای غیرمتعهد رسید بسیار مهم است.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول