اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان کردستان خبرداد

راهیابی 14 فیلم کردستان به هشتمین جشنواره فیلم «ژیار»

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان از راهیابی 14 فیلم حوزه هنری کردستان به هشتمین جشنواره استانی فیلم «ژیار» خبر داد.

راهیابی 14 فیلم کردستان به هشتمین جشنواره فیلم «ژیار»

امین مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس «ژیار» به همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج و به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش فیلمسازان کوتاه و مرور آثار یک ساله آنها از 28 لغایت 30 شهریور ماه 91 در سنندج برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به منظور شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ارج نهادن به تولیدات فاخر با نگاه به بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس، در سه بخش آزاد، ویژه و جنبی برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان افزود: جشنواره ژیار در هشت بخش مستند، پویانمایی، تجربی، محیط زیست، فیلم اولی‌ها، داستانی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گفته مرادی، از 39 اثر راه یافته به بخش پایانی جشنواره، 14 اثر آن از تولیدات حوزه هنری استان کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: پایان یک لبخند به کارگردانی رضا محمدی در بخش انیمیشن و صدای جاده به کارگردانی برزان رستمی و پایان یک لبخند به کارگردانی رضا محمدی در بخش مستند به بخش پایانی این جشنواره راه یافتند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: ملودی سنگ به کارگردانی پرویز رستمی، دایره شاد رنج‌ها به کارگردانی هیوا امین‌نژاد و عبور از حنجره شهر به کارگردانی یاسین ظهرابی در بخش فیلم از آثار حوزه هنری کردستان به بخش نهایی جشنواره ژیار راه یافتند.

مرادی افزود: در بخش تجربی نیز فیلم دختر آدم به کارگردانی آکو زندکریمی و خیابان‌ها همیشه بیدارند به کارگردانی امیر غلامی در بخش دفاع مقدس فیلم ری‌به‌ندان به نویسندگی و کارگردانی عابدین علی ویسی و در بخش داستانی نیز فیلم «15 دقیقه» به نویسندگی و کارگردانی دانش صلواتی، فیلم انار میوه بهشت است به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری، فیلم می‌خورد بر بام خانه به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری، فیلم صدای مرد به نویسندگی و کارگردانی هیوا صوفیه، فیلم لانگ شات به نویسندگی و کارگردانی مهران امیرحسینی  و فیلم صدای قلب مورچه به کارگردانی آکو زندکریمی به بخش پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان در پایان اضافه کرد: هیئت انتخاب هشتمین دوره جشنواره فیلم و عکس استان کردستان با عنوان «ژیار» را خسرو سینا، شاهرخ هازلی و جلال نصیری برعهده داشتند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول