اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گلستان خبر داد

آغاز صدور کارت ملی هوشمند گلستانی‎ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: با فراهم شدن زیرساخت‎ها صدور کارت ملی هوشمند را تا پایان امسال و آغاز سال جدید فراهم خواهیم کرد.

آغاز صدور کارت ملی هوشمند گلستانی‎ها

سیف‎الله ابوترابی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با اتمام این پروژه ارائه خدمت به مردم تسهیل یافته و تنها از یک محور ارائه خدمات انجام می‎شود.

وی در خصوص اهداف سازمان ثبت احوال بیان داشت: سازمان ثبت احوال کشور در قالب تفاهم‎نامه‎ای با سازمان مرکزی و وزارت کشور سه ماموریت اصلی را پیش‎بینی کرده که ثبت وقایع حیاتی کشور شامل ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و ثبت مهاجرت در تمام کشور است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان اتقان اسناد هویتی و مدارک سجلی را از دیگر ماموریت‎های این سازمان برشمرد و متذکر شد: دستیابی به آمار جمعیتی به روز و انتشار آن برای مسئولان نظام برنامه‎ریزی کشور از دیگر فعالیت‎های این سازمان است و برای این منظور ساز و کارهای لازم باید پیش‎بینی شود.

ابوترابی از راه‎اندازی شورای ثبت احوال استان خبر داد و یادآور شد: ریاست این شورا در استان به عهده استاندار و در شهرستان‎ها به ریاست فرمانداران است که باید تمام مشکلات این بخش مورد توجه قرار گیرد که با عضویت دستگاه‎های مختلف نتایج مورد بررسی قرار می‎گیرد.

وی در خصوص زیرشاخه‎های شورای ثبت احوال استان خاطر نشان کرد: کمیته نظارت و پشتیبانی و شبکه اعلام از زیرشاخه‎های این شورا است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان ایجاد آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی را یکی از طرح‎های مهم خواند و افزود: تمام خدمات بیش از 90 سال گذشته اعم از صدور اسناد ولادت و وفات طی یکسال گذشته انجام شده و همچنان این فعالیت ادامه دارد.

ابوترابی ابراز امیدواری کرد تا سه ماه آینده آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سخت‎افزارهای مورد استفاده همه از تولید داخل بوده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول