اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان یزد خبر داد

8 هزار شناسنامه در یزد تعویض شد/ صدور شناسنامه برای شهدا

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان یزد از تعویض بیش از ۸ هزار جلد شناسنامه در تابستان امسال خبر داد.

8 هزار شناسنامه در یزد تعویض شد/ صدور شناسنامه برای شهدا

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد طباطبایی در نشست مشترک معاون سیاسی استاندار یزد و خبرنگاران با مدیران حوزه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در فصل تابستان به دلیل ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع متوسطه و نیاز آنها به شناسنامه عکس‌دار، تقاضا برای تعویض شناسنامه‌ها افزایش می‌یابد که امسال بیش از 8هزار شناسنامه در این راستا تعویض شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز بالغ بر 60 هزار شناسنامه در استان یزد تعویض شده است.

طباطبایی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد افزایش نرخ تعویض شناسنامه‌ها عنوان کرد: این نرخ چند سال تغییر نکرده و تعرفه از گذشته همین رقم بوده است.

وی همچنین با اشاره به اعتبار کارت ملی بیان کرد: کلیه کارت‌های ملی تا پایان سال 92 اعتبار دارند و مشکل خاصی نیز ندارند اما کارت هوشمند ملی هنوز در استان یزد صادر نشده است.

طباطبایی عنوان کرد: کارت هوشمند ملی در برخی استان‌ها به صورت پایلوت صادر شده و در یزد نیز به صورت پایلوت و آزمایشی صادر شده است اما تلاش می‌کنیم در نیمه دوم سال بتوانیم این طرح را به طور کامل اجرا و کارت ملی هوشمند صادر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین آمار ارائه شده پس از سرشماری سال گذشته اظهار داشت: هنوز آمار قطعی اعلام نشده اما بر اساس آن تاکنون جمعیت استان یزد یک میلیون و 74 هزار نفر اعلام شده است.

طباطبایی همچنین عنوان کرد: در استان یزد طی پنج ماه گذشته 10 هزار و 846 نفر متولد شده‌اند که 5 هزار و 507 نفر دختر و بقیه پسر بوده‌اند.

وی همچنین آمار  متوفیان در این مدت را 2 هزار و 280 نفر اعلام کرد و افزود: هزار و 14 نفر از متوفیان، زن بوده‌اند.

طباطبایی همچنین با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در استان یزد اظهار داشت: در استان یزد طی سال جاری 5هزار و 528 ازدواج و 564 طلاق به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چشم‌اندازهای ثبت احوال عنوان کرد: مکانیزه کردن کلیه فرآیندهای اجرایی و تکمیل آرشیو الکترونیکی اسناد از اولویت‌های این سازمان است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: در استان یزد تاکنون یک میلیون و 350 هزار سند اسکن شده و حدود یک میلیون آن بر روی پایگاه ثبت احوال کشور قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با تکمیل این طرح، خدمات ثبت احوال در کل کشور برای همگان قابل ارائه است و نیاز به مراجعه افراد برای دریافت خدمات به محل صدور شناسنامه آنها نیست.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرحی برای شهدای استان یزد خبر داد و گفت: از آنجا که شناسنامه شهدا اغلب مربوط به قبل از انقلاب بوده و از آنجا که آنها در دهه 60 به شهادت رسیده‌اند، شناسنامه‌های آنها تعویض نشده بود و اغلب خانواده‌های آنها درخواست تعویض شناسنامه برای فرزندان شهید خود را داشته‌اند.

وی عنوان کرد: بر این اساس ثبت احوال استان یزد اقدام به صدور شناسنامه برای کلیه شهدای استان کرده که امسال 20 درصد این شناسنامه‌ها صادر می‌شود.

در این نشست مدیران حوزه اجتماعی استان یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول