اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

صدور 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت در کرمان / افزایش 2.5 برابری درآمدها

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمینه لازم برای صدور 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت در اجرای طرح‌های عمران شهری کرمان فراهم است.

صدور 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت در کرمان / افزایش 2.5 برابری درآمدها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در آیین افتتاح پروژه ستاره کرمان اظهار داشت: گرچه بودجه شهرداری کرمان طی شش سال گذشته چهار برابر شده است، اما سرانه بودجه این شهر برای هر نفر 300 هزار تومان است.

وی بیان داشت: با توجه به بودجه شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، تبریز و اراک متوجه می‌شویم که بودجه شهری هر نفر در این مناطق دو تا سه برابر یک شهروند کرمانی است.

پورابراهیمی تصریح کرد: برای ارائه خدمات شهری در زمینه رسیدن به شاخص‌ها باید از منابعی متفاوت از عوارض و وصولی‌های قانونی شهرداری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منبع اصلی میزان درآمدها از محل وصول عوارض‌ها است، افزود: ما باید برای تأمین منابعی خارج از وصول عوارض‌ها اقدام کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نگاه جدیدی در شورای اسلامی و شهرداری کرمان برای جبران کسری این بودجه و اقدام برای جذب منابع در حوزه سرمایه‌گذاری به وجود آمده است.

پورابراهیمی با اشاره به پیش‌بینی انتشار اوراق مشارکت برای طرح‌های مشارکتی شهرداری کرمان ابراز داشت: کارشناسی برای انتشار 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت ویژه طرح‌های عمران شهری انجام شده است و ما از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس آماده پیگیری صدور مجوز بانک مرکزی برای صدور این اوراق مشارکت هستیم.

وی افزود: اگر اوراق مشارکت شهرداری کرمان را مبنای سرمایه‌گذاری در این شهر قرار دهیم، حجم سرمایه‌گذاری‌ها به 400 میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه شهرداری کرمان افزایش می‌یابد.

پورابراهیمی با اشاره به تغییر نرخ ارز در ساختار اقتصادی از حدود 9 ماه گذشته عنوان کرد: آثار ناشی از درآمدهای استان کرمان یکی از آثار تغییر نرخ ارز در سال جاری است.

وی با بیان اینکه کرمان استانی صادراتی است و سهم بزرگی در صادرات غیرنفتی کشور دارد، گفت: اگر مبنا را بر اساس رابطه ریال با دلار با دو برابر در نظر بگیریم، پیش‌بینی ما این است که میزان درآمدهای استان کرمان 2.5 برابر می‌شود که این امر تحول بزرگی است.

پورابراهیمی ابراز داشت: بیشتر محصولات استان کرمان صادراتی است و پسته سهم اصلی را در این صادرات دارد که پیش‌بینی می‌کنیم 2.5 میلیارد دلار صادرات پسته در سال جاری داشته باشیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بر خلاف قرار داشتن در تحریم‌های دشمن در سه ماهه نخست سال جاری صادرات غیرنفتی از ایران 27 درصد افزایش یافته است در حالی که 30 درصد کاهش واردات داشته‌ایم.

پورابراهیمی گفت: درآمدهای جدید استان کرمان باید مدیریت شود و بخشی از آن را در حوزه سرمایه‌گذاری پایدار تعریف کنیم.

وی اذعان داشت: بر خلاف رویکردهای خصمانه دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی ما شاهد تحرک ویژه در فعالیت‌هایی هستیم که رویکرد جدیدی را برای درآمدهای ارزی ما ایجاد کرده است.

پورابراهیمی گفت: استان کرمان می‌تواند محور صادرات غیر نفتی کشور باشد و بر اساس معیارها و شاخص‌های موجود این امر امکانپذیر است.

وی ابراز داشت: استان کرمان با بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت هولدینگ خاورمیانه در سیرجان به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود و این رویداد زمینه توسعه صنایع پایین دستی در کرمان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول