اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور: / بخش سوم و پایانی /

امروز آبروی روحانیون باید فدای اسلام شود

خبرگزاری فارس: دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: روحانی اگر زمانی جسم و جانش را فدای اسلام می‌کرد امروز باید آبرو و موقعیت اجتماعی‌اش را گرو بگذارد.

امروز آبروی روحانیون باید فدای اسلام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در کنگره 38 شهید روحانی استان اردبیل در حسینیه ثارالله این شهر اظهار داشت: امروز رسالت ما کمتر از دوران جنگ نیست چرا که دشمن سعی می‌کند از راه فرهنگی و هجمه‌های اعتقادی نظام ما را به سمت براندازی سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی نه تنها در این مدت از پای ننشسته بلکه شکست‌های متعددی که از ملت ما می‌خورد وی را عصبانی‌تر کرده است تا شاید به زعم خود بتواند از طریق جنگ نرم نبرد سایبری و الکترونیکی با اعتقادات جوانان ما بازی کند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: اگر زمانی روحانی و طلبه ما در نقش تخریب‌چی شهید می‌شد امروز در مقابل تیر‌بار شبهات و القائات غلط دشمن باید سینه سپر کند و رسالت حقیقی خود را انجام دهد.

وی شناخت و مقابله با فتنه‌ها را با توسل به بصیرت از دیگر رسالت روحانیت برشمرد و گفت: امروز در لباس حق دشمن سعی می‌کند با نام اسلام فضا‌سازی کاذبی را انجام دهد که باید متوجه توطئه‌ آنها بود و به خنثی کردن آن اقدام کرد.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور عنوان کرد: اگر زمانی روحانی رزمنده ما جانش را تقدیم می‌کرد باید امروز آبرو و موقعیت اجتماعی خود را گرو بگذارد و با تمام توان از اسلام عزیز دفاع کند.

روحانیون هیچ وقت نگفتند بروید بلکه ثابت کردند باید برویم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذوالنور در بخش دیگری از سخنان خود رمز موفقیت روحانیت در عرصه‌های مختلف را هم‌دوشی آنها با قاطبه مردم توصیف کرد و بیان داشت: آنها در عرصه‌های جنگ و دفاع و مقابله با خطرات به مردم نگفتند جلو بروید بلکه خود پیشتاز بودند و همیشه بیان می‌کردند که باید جلو برویم.

این یادگار دفاع مقدس به بمباران تبلیغی دشمن به جای موشک و بمب در اوج دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هواپیماهای دشمن به جای بمب اعلامیه‌هایی پخش می‌کردند تا روحیه رزمندگان ما را دچار خدشه کنند که در این اعلامیه‌ها آنها مطرح کرده بودند که خبری از شربت شهادت نیست و سردستگان شما بنزهای ضد گلوله سوار می‌شوند در حالی که شما را به حضور در نوک حمله دشمن تشویق می‌کنند در حالی که رزمندگان ما هرگز با این شایعات و سخنان ضد و نقیض زانو به بغل نگرفته و ایمان داشتند که روحانیون در کنارشان هستند.

ذوالنور تصریح کرد: حضور روحانیون در کنار رزمندگان این تبلیغات مسموم دشمن را خنثی می‌کرد به طوری که 4 هزار و 500 شهید روحانی سند افتخار کشور ماست.

این مسئول با اعلام اینکه هر چند بنیاد شهید در سال‌های گذشته 2 هزار و 776 شهید روحانی را شناسایی کرده بود، ابراز داشت: اما ما با برگزاری 24 کنگره شهید روحانی در جای جای کشور تاکنون به 4 هزار و 500 شهید روحانی با سند و مدرک پی برده و اقدام به شناسایی آنها کردیم.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: روحانیت به عنوان سپر بلای ملت همیشه پیشتاز بوده و به یقین پیوند روحانیت با مردم به رغم تلاش دشمن ناگسستنی است.

سیبل هجمه دشمن ولایت فقیه و روحانیت است

ذوالنور با بیان اینکه سیبل تبلیغ و هجمه دشمن امروز روحانیت ایثارگر و فداکار است، گفت: دشمن امروز با محور قرار دادن جایگاه ولایت فقیه و روحانیت سعی می‌کند تبلیغات زهر‌آلود خود را عینیت ببخشد.

وی به نقش تاریخی روحانیت در مقابله با سلاطین و شاهان خود‌فروخته اشاره کرد و افزود: اگر با فتوای میرزای شیرازی قلیان‌ها شکسته شد و با مجاهدت مدرس رضاخان قلدر به ضعف و استیصال کشیده شد نشان می‌دهد که روحانیت همیشه و در طول تاریخ چراغ هدایت امت و جامعه بودند و هرگز در برابر شیطنت استکبار تسلیم نشدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: در عصر معاصر نیز در دوران اصلاحات توطئه خطرناکی برای زیر‌سئوال بردن نقش روحانیت و مراجع تقلید تدارک دیده شده بود به طوری که یکی از سرسپردگان نظام غرب در دوران اصلاحات در این کشور و در تریبون رسمی مردم را به میمونی تشبیه کرد که از روحانیت تقلید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذوالنور در پایان سخنان خود اظهار داشت: این سخنان هر چند لقلقه زبان عده‌ای مزدور صفت شده و با این حرکت به ملت ما توهین شد اما حقیقت چیز دیگری است چرا که در جمهوری اسلامی ایران در سایه مجاهدت روحانیت پایه‌های نظام استوار شده و حرکت خبیث دشمن در هر مقطعی خنثی شده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول