اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین:

روحانیون فرماندهان فرهنگی انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: روحانیون، فرماندهان و متخصصان فرهنگی انقلاب هستند.

روحانیون فرماندهان فرهنگی انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سردار بهروز اثباتی سه شنبه شب در گردهمایی بزرگ "بدریون روزگار" که با حضور سردار آبنوش و مسئولان و فعالان فرهنگی این استان در محل سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون، فرماندهان، متخصصان و ثمره 1400 سال مجاهدت فرهنگی ناب هستند که باید نظراتشان در مسائل فرهنگی به کارگیری شود.

وی با تقدیر از سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و حمزه برین معاون فرهنگی این سپاه برای برگزاری این گردهمایی، عنوان کرد: سپاه قزوین با برگزاری این نشست فرهنگی یک گام جلوتر از دیگر استان‌هاست و می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها در این زمینه باشد.

اثباتی ادامه داد: با استعدادهای موجود در امور فرهنگی استان قزوین این انتظار می‌رود تا این استان، پیشگام در بهره‌گیری از بسیجیان در مسائل فرهنگی در عرصه جنگ نرم باشد.امروز عرصه جنگ هوشمند در چند بعد است و دیگر جنگ تک بعدی وجود ندارد.

اثباتی عنوان کرد: امروز جنگ در جهان در قالب پنج موضوع نظامی، سیاسی، فرهنگی، اطلاعاتی و اجتماعی برقرار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وجود جنگ نیابتی در جهان امروز خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، مسئولان مدیریت جنگ هوشمند هستند و غلط‌ترین استراتژی در جنگ همه‌جانبه، استراتژی تک‌بعدی است که باید در این عرصه از آن به شدت پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که دشمن‌ستیزی را در کشور مقابلش کاهش دهد و این مهم را بارها مقام معظم رهبری در منویاتشان تأکید کرده‌اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

اثباتی تأکید کرد: آرایش نظامی در دنیای امروز آرایش جنگ نیابتی است ولی در حوزه‌های غیر از جنگ نظامی، کاملا جنگ اصلی است.

وی یادآور شد: فعالان فرهنگی در عرصه فرهنگی نباید خود را از نظام اندیشه‌ورزی دور کنند زیرا دور شدن از این حوزه به شکست در میدان جنگ ختم می‌شود.

اثباتی افزود: فرماندهان جنگ نرم باید شناخت مطلوبی از محیط پیرامون خود داشته و افراد مختلف که زیر پوشش عناوین مختلف برای دشمن کار می‌کنند را رصد کنند.

وی با بیان اینکه ماهیت‌شناسی در جنگ نرم یک اصل است، خاطرنشان کرد: مدیر در عرصه فرهنگی باید انسان متعادلی باشد و با برآورد لازم از محیط پیرامونش در زمینه تجزیه و تحلیل فرهنگی هدف‌گذاری کرده و لشگرهای فرهنگی را در جنگ نرم هدایت کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس نیز فرماندهان در جنگ سخت از این مؤلفه بهره‌گیری کرده و با کسب اطلاعات برای تجزیه و تحلیل رخداد پیرامون خود استفاده می‌کردند.

اثباتی یادآور شد: نهانی‌ترین لایه فرهنگ، ایدئولوژی است و فرهنگ اسلامی نیز اینچنین است و هرآنچه ما داریم برای حفظ تفکر و مکتب اسلامی ما است و این مهم نیز برای دشمنی مستکبران با ما کافی است.

وی با تأکید بر ماهیت‌شناسی در عرصه فرهنگی عنوان کرد: هرکسی در عرصه فرهنگی وارد شود، مجاهد است که هم می‌تواند مجاهد فی‌سبیل‌الله باشد و هم مجاهد فی‌سبیل‌الطاغوت.

اثباتی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایدئولوژی دارد که دنیا، آن را برنمی‌تابد و این مهم می‌رساند که استکبار جنگش را علیه ما ادامه می‌دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: در جنگ هوشمندی که امروز در جهان به راه افتاده است، دست برتر جمهوری اسلامی فعالیت‌های فرهنگی است و روزی که دشمن مجبور شود در عرصه فرهنگی با ما وارد مبارزه شود، روز مرگ حتمی‌اش است، زیرا غنای فرهنگی این نظام بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمن فکر می‌کند.

وی بیان کرد: نظام رسانه‌ای شاه بسیار قوی بود ولی آنچه موجب پیروزی انقلاب شد، رسانه‌ای نه از جنس غربی بلکه از جنس اسلام مانند روحانیت، حوزه، هیئت و مسجد بود. انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی دارای ضعف نیست.

اثباتی با اشاره به کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام یادآور شد: این افتخاری است که ایرانیان نه با زور شمشیر بلکه از روی تفکر و اندیشه به اسلام گرویدند. 

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول