اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

فضیلت شهدای روحانی در هدایتگری اصیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: فضیلت و اصالت شهدای روحانی در نقش هدایت‌گری و رهبری جامعه است به طوری که ارج و قرب آنها بسیار والاتر و بالاتر است.

فضیلت شهدای روحانی در هدایتگری اصیل است

سید ودود سیدشنوا در آستانه برگزاری کنگره شهدای روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در طی انقلاب و جنگ هشت ساله با دشمن تمام اقشار احساس تکلیف و وظیفه کردند و در جایی که مملکت‌مان به خطر افتاده بود با دشمن زبون و اجانب به جنگ و پیکار پرداختند.

وی با بیان اینکه در بین این اقشار، قشر روحانیت سرآمد و پیشتاز بودند افزود: استان اردبیل با تقدیم 38 شهید روحانی و طلبه کارنامه زرینی به جا گذاشت به طوری که 11 تن از این شهدا سهم اردبیل، 10 نفر سهم خلخال، شش تن سهم گرمی، هفت تن سهم مشگین‌شهر و چهار تن سهم شهرهای پارس‌آباد، اصلاندوز، سرعین و کوثر است.

این مسئول تصریح کرد: در کنار شهدای روحانی، ما ایثارگران، جانبازان و آزادگان شهید را نیز در جنگ هشت ساله داریم به طوری که در خاکریز پنهان ایثار و فداکاری کرده و نقش بی‌بدیل خود را در دفاع از اسلام و مظلومیت آن نشان دادند.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام ابوترابی روحانی نستوه و آزاده به ویژه در دوران مشقت‌بار اسارت در زندان‌های عراق، گفت: این مجاهد نستوه قوت قلب همه ما بود به طوری که مقام معظم رهبری از این شخصیت به نیکی یاد کرده و او را برای سایر علما در ایثار و فداکاری الگو معرفی کردند.

وی حساسیت دشمن در مورد روحانیت را خاطرنشان کرد و افزود: این حساسیت به حدی بود که از بین رزمندگان روحانیون را جدا می‌کردند و آنها را با شدیدترین شکنجه‌ها مورد تعرض قرار می‌دادند.

سیدشنوا روحانیون ایثارگر را نقطه وصل علم و عمل توصیف کرد و ابراز داشت: روحانیون در جنگ هشت ساله تنها به تبلیغ لسانی اکتفا نکرده بلکه با عمل خود ثابت کردند مرد میدان رزم و جهاد و شهادت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه کنگره روحانی از ساعت 9.30 صبح فردا در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل آغاز می‌شود، افزود: ما از جمعه گذشته با برگزاری مراسم دعای ندبه برنامه‌‌های این کنگره را آغاز کردیم و عصر امروز نیز در نگارخانه خطایی اردبیل نمایشگاه جلوه‌های ایثار و شهادت گشایش می‌یابد.

وی در ادامه از برگزاری مراسمی با عنوان شبی با شهدای روحانی بعد از نماز مغرب و عشاء خبر داد و گفت: صبح روز چهارشنبه نیز با حضور مسئولان کشوری، استانی و خانواده‌های شهدا از یادمان این شهدا رونمایی شده و مراسم نیز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

این مسئول به سخنران این مراسم ذوالنور، مسئول کنگره شهدای روحانی سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این مراسم مداح شهیر اهل بیت سلیم موذن‌زاده اجرای برنامه خواهد داشت و از خانوداه‌های شهدای روحانیون نیز تکریم و تجلیل می‌شود.

سید شنوا در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: این کنگره شب پنجشنبه با برگزاری دعای کمیل در حسینیه ثار‌الله خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول