اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

یادواره شهدای روحانی 22 شهریورماه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: همزمان با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب تشیع امام جعفر صادق (ع) کنگره شهدای روحانی استان اردبیل برگزار می‌شود.

یادواره شهدای روحانی 22 شهریورماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای روحانی در اردبیل اظهار داشت: تمام مقدمات برگزاری این یادواره از ماه‌ها پیش تدارک دیده شده است و در حال سپری کردن مراحل نهایی برگزاری این یادواره ارزشمند هستیم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست در نصب المان این کنگره و همچنین تصاویر شهدا و علمای باقیمانده همت کرده و کاشی‌کاری آنها را در روز‌های آینده تکمیل کنند.

صابری با اشاره به برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه خاطرنشان کرد: صدا و سیما هماهنگی لازم را هم برای پخش استانی و هم کشوری این آیین معنوی فراهم آورده و در تهیه نماهنگ مناسب همکاری لازم را با ستاد یادواره داشته باشد.

رئیس یادواره شهدای روحانی استان اردبیل یادآور شد: در ارسال پیامک از طریق سیستم استانداری در ایام برگزاری یادواره مشکلی وجود ندارد و امیدواریم اشکالات جزئی به ویژه در تدارک کنگره عظیم شهدای روحانی به سرعت برطرف شود.

این مسئول همچنین از تمام متولیان برگزاری این کنگره خواست تا با احصای هزینه‌های انجام شده نسبت به مبادله موافقتنامه در روزهای آینده اقدام کنند.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تهیه و انتشار کتاب مناسب این کنگره قدردانی کرد و گفت: یادواره 38 شهید روحانی استان باید به گونه‌ای شایسته و آبرومند برگزار شود تا الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

صابری برگزاری این یادواره را حرکتی فرهنگی و تاثیر‌گذار در حیات جامعه اسلامی توصیف کرد و افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل ایثار و شهادت در جامعه نیاز داریم چراکه اقتدار امروز ما نتیجه مجاهدت شهدا و جانفشانی آنهاست.

موزه شهدای استان هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در سخنانی از افتتاح موزه شهدای استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

سید ودود سید شنوا بیان کرد: در این موزه علاوه بر آثار شهدای روحانی آثار دیگر شهدای ارزشمند استان اردبیل نیز گرد‌آوری می‌شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد در پشت تابلوهای منقش به تصاویر شهدای روحانی مضامینی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت به نگارش در‌آید تا زیبایی تابلو جلوه‌ای حقیقی پیدا کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول