اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

موعظه روحانیون مؤثرترین رسانه برای مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: هنوز هم منبر، موعظه، سخنرانی و روی منبر نشستن روحانیون بزرگترین و مؤثرترین رسانه در میان مردم مؤمن و متدین است.

موعظه روحانیون مؤثرترین رسانه برای مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در همایش ائمه جماعت، هیئت امناء، بانیان مساجد، فرماندهان رده‌های مقاومت بسیج و بسیجیان پایگاه مقاومت امام جعفر صادق(ع) حوزه مقاومت الغدیر خورموج که در مسجد دشتی‌های این شهر برگزار شد ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: منشا همه تحولات دینی و هر گونه رشد، ارتقا فکری، معنوی و اعتقادی ما مسجد است و همچنان کارکردهای ویژه و خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: هیچ سالن اجتماعات مجللی با تمامی امکانات نمی‌تواند فضای مسجد را داشته باشد و جایگاه مسجد را پیدا کند. هنوز هم منبر، موعظه، سخنرانی و روی منبر نشستن عزیزان روحانی بزرگترین و مؤثرترین رسانه در میان مردم مؤمن و متدین است.

مصلح افزود: ما به مسجد به عنوان سنگر نگاه می‌کنیم با وجود اینکه جوانان ما به اینترنت و 18 شبکه تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی و سالن‌های مختلف ورزشی دسترسی دارند اما حضور آنها در مساجد پررنگ است زیرا مسجد نقش ارزنده خود را ایفا می‌کند.

گفت: از خداوند شاکریم که شهرستان دشتی دارای مردمی مؤمن، متدین و مسجدی است و وجود جوانان مسجدی در دشتی خود یک غنیمت است. مسجد محل تطهیر وجود انسان است و خداوند فرموده جای تطهیر انسان مسجد است، زیرا کسی در سینما تطهیر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در دوران پیامبر (ص) خیلی از تصمیمات در مسجد گرفته می‌شد یادآور شد: نخستین زیرساخت برای پیامبر مسجد بود و پیامبر قبل از ورود به شهر مدینه و قبل تشکیل هر حکومتی در روستای قبا و هم در شهر مدینه اقدام به احداث مسجد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی با اشاره به اینکه مسجد دارای جایگاه مهمی است گفت: بسیج نیروها از مسجد صورت می‌گرفت و پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی (ع)در محل مسجد هم قضاوت می‌کرد و هم با بسیجیان صدر اسلام سخن می‌گفتند.

وی افزود: نخستین ساختار فرهنگى مساجد فرهنگ خودسازى است زیرا مسجد جایگاه عبادت و پرستش خالصانه خداوند است و هدف نظام تربیتی اسلام بر همین اصل است.

مصلح با حدیثی از امام محمد باقر(ع) گفت: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند: اسلام دارای پنج پایه است که یکی از این پایه‌ها ولایت است و هیچ چیزی به اندازه ولایت سفارش نشده است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه شاخه‌ای از ولایت عصمت و طهارت (ع) است خاطر نشان کرد: اسلام یک دین جامع و کامل مربوط به دنیا و آخرت است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول