اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی نهبندان تأکید کرد

مردم از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد تاریخ خودداری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه طرح تاریخ‌دار کردن تخم‌مرغ به اجرا در آمده است، گفت: شهروندان از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد تاریخ خودداری کنند.

مردم از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد تاریخ خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، عباس نیک‌پور ظهر امروز در بازدید از مراکز عرضه دام نهبندان اظهار داشت: در ارتباط با بیماری‌های مشترک انسان و دام بر علیه بیماری مهلک و خطرناک شاربن یا سیاه‌زخم تعداد یک‌ هزار و 445 رأس گاو، 183 هزار و 706 رأس گوسفند و بز، 280 رأس تک سم و 3 هزار و 286 نفر شتر واکسینه شدند.

وی افزود: علیه بیماری مشترک تب مالت نیز تعداد 30 هزار و 859 رأس بره و بزغاله ماده، 27 هزار و 559 رأس گوسفند و بز، 449 رأس گوساله ماده و 835 رأس گاو شیری واکسینه و پلاک‌کوبی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان تصریح کرد: تعداد 285 رأس گاو مورد تست توبرکولین برای تشخیص بیماری سل قرار گرفتند که مورد مثبتی مشاهده نشده است.

نیک‌پور یادآور شد: همچنین تعداد 285 رأس گاو نیز از لحاظ بیماری تب مالت خونگیری شدند که در این ارتباط هم مورد مثبتی مشاهده نشده است.

وی گفت: در ارتباط با بیماری‌های دامی نیز تعداد 90 هزار و 805 رأس گوسفند و بز علیه بیماری آنتروتوکسمی، یک ‌هزار و 925 رأس گاو و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی، 102 هزار و 342 رأس گوسفند و بز و تعداد 64 هزار و 892 رأس گوسفند و 117 هزار و 689 رأس بز علیه بیماری تب برفکی و بر علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان یادآور شد: در ارتباط با مبارزه با انگل‌های خارجی دام و مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو نیز از ابتدای سال جاری 311 هزار و 735 نوبت سر گوسفند و بز، 2 هزار و 943 رأس گاو و گوساله و 601 هزار و 409 مترمربع جایگاه دام سم‌پاشی شده است.

نیک‌پور ادامه داد: در ارتباط با مباحث نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی نیز از ابتدای سال جاری در کشتارگاه شهرستان نهبندان تعداد 203 لاشه گاو، 153 لاشه گوسفند، یک‌ هزار و 195 لاشه بز و 91 لاشه شتر مورد بازرسی قرار گرفته و موارد آلوده که شامل کیست هیداتیک، انگل فاسیولا و پنومونی بودند، حذف و معدوم شدند.

وی افزود: هم‌چنین خودروهای حمل گوشت سفید قبل از توزیع در شهرستان فک پلمپ و مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفتند و در صورت دارا بودن شرایط سلامت اجازه توزیع صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان اضافه کرد: هم‌چنین بازرسی مستمر از مراکز عرضه تولید و نگه‌داری فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، ماهی‌فروشی، مرغ‌فروشی، رستوران‌های بین‌راهی و داخل شهر، مدارس شبانه‌روزی، دانشگاه‌ها و سلف‌های تهیه غذای سربازها صورت گرفته است که در موارد مشاهده موارد غیر بهداشتی اقدامات لازم صورت گرفته است.

نیک‌پور گفت: از شهروندان خواستاریم در هنگام خرید به بسته‌بندی مناسب و تاریخ تولید و انقضاء توجه کنند و در صورت مشاهده تخلف و موارد غیر بهداشتی مراتب را سریعاً به شبکه دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول