اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

اشتغال به‌ کار 30 هزار نفر در مجموعه دامپزشکی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در مجموع در بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی و سایر رده‌های دامپزشکی 30 هزار نفر مشغول به کار هستند.

اشتغال به‌ کار 30 هزار نفر در مجموعه دامپزشکی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، سیدمحسن دستور ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ظرفیت‌های موجود تربت‌حیدریه را به قطب خدمات در حوزه جنوب این استان تبدیل کرده است.

وی گفت: این شهرستان با موقعیت راهبردی در نزدیکی مرز و مرکزیت 10 شهرستان خراسان‌رضوی از توانمندی بسیار درحوزه‌های کشاورزی و صنعتی برخوردار است.

دستور افزود: با توجه به اینکه فرمانداری شهرستان ویژه است ضروری است دامپزشکی هم به اداره‌کل تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که روزانه چند راس دام سبک و سنگین در کشور ذبح می‌شود، گفت: روزانه 1400راس گاو و گوساله، 1830 راس بز و بزغاله و 5700 راس گوسفند و بره در کشور ذبح می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: تقریباً روزانه 500 میلیون قطعه انواع طیور در کشور ذبح می‌شوند.

دستور تصریح کرد: دام قاچاق در مرزهای شرقی کشور انجام می‌شود که سرمایه‌گذاری‌ها و یک‌سری اقداماتی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده و کل استان کنترل می‌شود و اگر قاچاق دام در این مناطق انجام شود عوارض و مشکلاتی برای کل کشور در پی دارد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این مناطق بیش از 20 واحد مرکز بسته‌بندی و 10 واحد کشتارگاه دامی در این استان است.

دستور در مبحث کشتارگاه دامپزشکی گفت: کشتارگاه دامپزشکی در دو قسمت کار را دنبال می‌کند و مباحث بهداشتی، آلودگی‌ها، بیماری‌ها و نظارت بهداشتی و نظارت کامل بر امورات شرعی کشتار و کشتارگاه را در دستور کار دارد و بخشی که از نظر شرعی انجام نگیرد بهداشتی نیست و بر همین اساس یکی از نظارت‌های دامپزشکی نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور است و خراسان‌رضوی جزو نخستین استان‌هایی است که بحث نظارت را به جد دنبال می‌کند و در دامپزشکی استان مواردی که الزام است صدور کارت برای ذابحین می‌باشد.

دستور در مورد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی در ذبح دام بیماری تب کنگو و یا ممکن است بیماری تب مالت از دام آلوده به انسان منتقل شود و متاسفانه به دلیل تشابه اولیه بیماری با آنفولانزا ممکن این بیماری‌ها افزایش یابد.

وی یکی دیگر از معضلات انتقال بیماری‌ها را مرزها دانست و گفت: دام‌هایی که از کشورهای همسایه به ایران وارد می‌شود ضرورت ایجاب می‌کند مراقبت بیشتری از ورود و خروج دام‌ها داشته باشیم که سبب می‌شود دام در معرض خطر کمتر قرار گیرد و عوارض بهداشتی در کشور کمتر می‌شود و قطعاً برای جلوگیری از همه‌گیر شدن این بیماری خطرناک یک همت اجتماعی فراگیر لازم و ضروری است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه در نیروی انسانی کمبودهایی وجود دارد، در برخی بخش‌ها هم با مشکلات کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی گفت: در مجموع در بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی و سایر رده‌های دامپزشکی 30 هزار نفر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول