اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر:

بازسازی بازار زلزله‌زده اهر آغاز شده است

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اهر از بازسازی و مرمت قسمت‌های آسیب‌دیده بازار اهر از زلزله خبر داد.

بازسازی بازار زلزله‌زده اهر آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ناصر زواری ظهر امروز در جلسه ستاد بازسازی شهرستان اهر اظهار کرد: مرمت بازار تاریخی و سرپوشیده اهر که بر اثر زلزله‌های اخیر برخی طاق‌های آن آسیب‌ دیده بود، به همت سازمان میراث فرهنگی از دومین روز از وقوع زلزله آغاز شده است.

وی افزود: با بهره‌مندی از اساتید باتجربه در حوزه مرمت بناهای تاریخی و مرمت قسمت‌های آسیب‌دیده آغاز شده و تاکنون 80 درصد از مغازه‌های موجود بازگشایی شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

زواری گفت: ادامه عملیات در انتهای راسته بازار به علت نفوذ رطوبت به پایه‌ها و طاق‌ها در سال‌های گذشته و کم‌توجهی‌های صورت گرفته توسط افراد که با تخریب دیوارهای حایل پشت طاق‌ها و ساخت و سازهای غیراصولی و مغایر بازارهای تاریخی باعث شکست و تضعیف طاق و گنبدهای بازار شده‌اند، نیاز به بازسازی اساسی دارد که اقدامات اولیه آن آغاز شده است.

وی گفت: با اتمام مطالعات و بررسی کمیته مدیریت بحران میراث فرهنگی و تهیه طرح‌های لازم برای پیشگیری از خدمات بعدی استحکام‌بخشی پشت پایه‌های تخریب شده و سبک‌سازی پشت بام و یکسان‌سازی سقف مغازه‌های بازار و هدایت آب‌های سطحی و پشت بام در اولویت کاری میراث فرهنگی قرار دارد.

رئیس میراث فرهنگی اهر گفت: از نخستین ساعات بروز حادثه اکیپ‌های اعزامی میراث فرهنگی با حضور در محل بناهای تاریخی آسیب‌دیده در منطقه از نزدیک بازدید و گزارش کامل آثار آسیب دیده برای پیگیری و تأمین اعتبارات لازم و آغاز مرمت و بازسازی به سازمان ارسال شده است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول