اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد

شرکت هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنواره اقوام گلستان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان شرکت می‌کنند.

شرکت هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنواره اقوام گلستان

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی استان در رشته‌های سفال، صنایع دستی عشایری، سیاه چادر، گلیم و موسیقی محلی در جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان شرکت می‌کنند.

وی افزود: معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم، غذاهای محلی و موسیقی‌های محلی این استان از مهم‌ترین اهداف حضور هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره اقوام ایران زمین است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف برگزاری این ویژه برنامه، گفت: معرفی صنایع دستی استان، آداب و رسوم، برپایی سیاه چادر و پخت غذاهای محلی استان از مهم‌ترین اهداف حضور هنرمندان استان در این فرهنگ‌سرا است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 10 نفر از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این استان در فرهنگ‌سرای نیاوران شرکت‌ می‌کنند، افزود: در هفته فرهنگ و هنر سوغات محلی این استان نظیر کشک، قارا، گز و عسل به مردم سراسر کشور معرفی می‌شود.

رئیسی بر ضرورت معرفی آداب و رسوم مختلف مردم به سایر نقاط کشور تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلفی همانند سازمان میراث فرهنگی در این زمینه کمک می‌کنند تا استان‌ها بتوانند بخشی از دارایی‌های فرهنگی و هنری خود را در این نوع برنامه‌ها ارایه و معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگ و هنر استان‌ها برای مردم استان تهران و سایر گروه‌ها و اقشار مختلف در سراسر ایران فرصتی است تا با تنوع فرهنگی تک تک استانها آشنا شوند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول