اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورامین و پیشوا:

آثار و دستاوردهای مطلوب اجلاس نم در آینده مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولیت سنگینی به ایران محول شده است، گفت: مسئولیت خطیری است اما ایران با برنامه‌ریزی سه ساله خود 120 کشور را مدیریت می‌کند.

آثار و دستاوردهای مطلوب اجلاس نم در آینده مشخص می‌شود

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: سخنرانی مقام معظم رهبری یکی از نقطه‌های عطف‌ اجلاس نم و مهم‌ترین قسمت برگزاری آن بود که در حضور سران صورت گرفت و بیش از 40 رسانه نامی و مشهور دنیا نیز آن را به‌ طور مستقیم پخش کردند.

پاسخ مقام معظم رهبری به ابراز احساسات سران کشورهای غیرمتعهد

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: واکنش سران حاضر در سالن به ورود و خروج رهبر معظم انقلاب خیلی باشکوه بود و همانطور که دیدید آنها ایستادند و مقام معظم رهبری را تشویق کردند و رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به ابراز احساسات سران دست خود را تکان دادند و این بیانگر رضایت سران از بیانات ایشان است.

محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس نم

وی در ارتباط با محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در این سخنرانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به مهم‌ترین سیاست‌های بین‌المللی اشاره کردند و در حضور بان‌کی‌مون در ارتباط با ضرورت ایجاد تحول در ساختار سازمان ملل، بیداری اسلامی، تجاوز آمریکا به کشورهای ضعیف، بحران سوریه، جنایات رژیم صهیونیستی و فعال‌تر شدن جنبش نم سخن گفتند.

نقوی حسینی در ارتباط با دستاوردهای اجلاس نم برای ایران عنوان کرد: این اجلاس دستاوردهای متعدد و مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران داشت که آثار آنها را در آینده می‌بینیم. اولین و مهم‌ترین دستاورد اجلاس حضور باشکوه کشورها در سطح سران بود که بالاترین معدل در 15 دوره اخیر را به خود اختصاص داد و ثابت کرد که نه تنها ایران منزوی نیست بلکه کانون دیپلماسی دنیا است.

حضور سران عدم تعهد در ایران با وجود تهدیدهای دشمنان

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا و رژیم صهیونیستی افرادی مانند مرسی و بان‌کی‌مون را به ‌خاطر شرکت کردن در اجلاس نم تهدید کردند ولی با وجود تلاش‌های دشمنان آنها به تهران آمدند و موجب برگزاری باشکوه این اجلاس شدند.

وی در تشریح دستاوردهای اجلاس نم برای جمهوری اسلامی ایران افزود: در اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا ایران مواضع شفاف خود در ارتباط با فعالیت هسته‌ای را اعلام کند که مقام معظم رهبری نیز به شعار محوری ایران مبنی بر «انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچکس» اشاره داشتند و دبیرکل سازمان ملل نیز از آن حمایت کردند.

نقوی حسینی سومین دستاورد این اجلاس برای ایران را برقراری ارتباط با سایر کشورها دانست و تصریح کرد: بستر خیلی خوبی برای برقراری رابطه با دیگر کشورها فراهم شد و همانطور که مشاهده کردید، مقامات کشورها با رهبر و رئیس جمهور دیدارهایی داشتند که می‌توان از آنها برای خنثی‌سازی آثار تحریم ایران استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستاورد دیگر این نشست به نمایش گذاشتن ابعاد مختلف تروریسم دولتی بود که طی آن خودروهای منفجر شده دانشمندان هسته‌ای به نمایش درآمد و توانستیم افشاگری کنیم که چه ظلمی به عرصه علم کشور ما شده است.

مسئولیت سنگینی به ایران محول شده است

وی در ارتباط با ریاست سه‌ ساله ایران در اجلاس نم بیان داشت: مسئولیت سنگینی بر عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است چراکه این اجلاس بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌ عنوان مهم‌ترین مجمع بین‌المللی در جهان شناخته شده است و ایران باید شایستگی و توانمندی‌های خود در مدیریت بین‌‌الملل را به رخ جهانیان بکشد و برنامه‌ سه ساله‌ای را برای مدیریت این اجلاس تنظیم کند.

نقوی حسینی در پایان در ارتباط با وظیفه خطیر نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایران ریاست 120 کشور را بر عهده دارد و باید برای حل مشکلات بین‌المللی نشست‌های فوری را برگزار و سران کشورها را به ایران دعوت کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول