اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

جهانیان در اجلاس نم با منطق ایران آشنا شدند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبران جهان در اجلاس غیر متعهدها، با منطق مستحکم جمهوری اسلامی ایران در بعد عدالت‌طلبی، استکبارستیزی و مواضع صلح‌جویانه آن آشنا شدند.

جهانیان در اجلاس نم با منطق ایران آشنا شدند

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اثرات مثبت برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران اظهار داشت: این اجلاس از جهات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... دارای اثرات قابل توجهی بوده که هر یک از آنها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بازآفرینی جایگاه مهم جنبش غیر متعهدها در این دوره از برگزاری اجلاس را یکی از دستاوردهای مهم خواند و ادامه داد: جایگاه این جنبش در دوره‌های گذشته به ضعف کشیده شده بود که با برگزاری مقتدرانه آن در ایران اسلامی و بیان مواضع صلح‌جویانه، ظلم‌ستیزانه و عدالت‌طلبانه جمهوری اسلامی جان دوباره‌ای به این اجلاس بخشیده شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اثبات غیر واقعی بودن انزوای جمهوری اسلامی ایران را از دیگر پیامدهای قابل توجه اجلاس نم دانست و افزود: دشمنان نظام سعی داشتند با تبلیغات رسانه‌ای خود، ایران اسلامی را به عنوان کشوری منزوی در میان ملت‌ها و کشورهای مستقل جهان معرفی کنند اما با سیاست‌های هوشمندانه نظام بار دیگر طعم تلخ شکست را تجربه کردند.

* سیاست‌های تحریمی دشمن در اجلاس نم شکست خورد

وی با بیان اینکه در اجلاس شانزدهم، شکست تحریم‌های دنیای سلطه علیه ایران اسلامی را شاهد و ناظر بودیم، اظهار داشت: ایجاد شکاف میان سیاست‌های آمریکا، غرب و سازمان ملل از دیگر دستاوردهای این اجلاس بود چرا که با وجود سعی استکبار جهانی در ممانعت از حضور دبیرکل سازمان ملل در این اجلاس، نه تنها شاهد حضور وی در اجلاس نم بودیم که دیدار وی با رهبری و شنیدن سخنان معظم‌له در ارتباط با ساختار بیمار سازمان ملل نیز جای توجه دارد.

به گفته کارخانه‌ای، حضور بان‌کی‌مون در اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، بر شکاف بین سیاست‌های آمریکا، غرب و سازمان ملل دامن زد که این امر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بهره‌مندی 120 کشور عضو جنبش در ارتباط با سیاست‌گذاری اصولی، می‌تواند آن را در جهت خلاف سیاست‌های غرب به خدمت گیرد، گفت: میزبانی این اجلاس توسط تهران، این امکان را فراهم کرده که می‌توان آن را از دیگر دستاوردهای فراروی این نشست برشمرد.

* تمرکز بر رهایی از سیاست‌های غرب، دستاورد اجلاس نم در تهران

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: جنبش غیر متعهدها در این اجلاس به عرصه وحدت اسلامی میان ملل مسلمان جهان تبدیل و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به عنوان حق مسلم همه کشورها شناخته شد.

به گفته وی، ریاست ایران در طی این سه سال فرصت مغتنمی برای تبدیل جنبش به یک سازمان بزرگ جهانی با هویتی مستقل و تأثیرگذار در معادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در عرصه بین‌المللی است.

کارخانه‌ای ادامه داد: به طور قطع پیگیری اسناد اجلاس به تقویت مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در مسیر رهایی از سلطه غرب در بین کشورهای عضو منجر می‌شود.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر حضور هیئت‌های بلندپایه دیپلماتیک و سران کشورهای جهان در ایران، پایگاه نظام اسلامی را در عرصه افکار عمومی تقویت، دلبستگان به نظام را شاد و بدخواهان را عصبانی و ناامید کرد.

*ایران اسلامی، در اجلاس نم بار دیگر کانون توجه جهان شد

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت افزود: رهبران جهان با حضور در ایران اسلامی از انسجام ملی و وحدت مردم با حاکمیت آگاه شدند که این مهم نیز یکی دیگر از رهاوردهای این اجلاس به شمار می‌رود.

وی تقویت اعتماد به نفس در میان مردم و مسئولان برای انجام اقدامات بزرگ بین‌المللی را از دیگر دستاوردها دانست و تأکید کرد: قرار گرفتن ایران اسلامی در کانون توجهات جهانی نیز از جمله پیامدهای این اجلاس بود که این امر موجب تقویت جنبش‌های آزادی‌بخش مرتبط با انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان می‌شود.

به گفته کارخانه‌ای، تقویت جبهه مقاومت اسلامی در برابر صهیونیسم نیز از دستاوردهای بااهمیت این اجلاس بود که در این میان نباید از شکسته شدن ابهت پوشالی آمریکا در بین کشورهای عضو نیز غافل بود.

*تقویت جایگاه ایران در جهان، رهاورد دیگر اجلاس نم

وی با بیان اینکه از مسیر برگزاری این اجلاس در ایران، از یک سو پایگاه خاورمیانه‌ای و آسیایی ایران در مناسبات منطقه‌ای تقویت شد و از سوی دیگر ثبات اقتصادی و افزایش شاخص‌های بورس در کشور را شاهد و ناظر بودیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روند برگزاری این اجلاس، فضای امنیتی داخلی و بین‌المللی ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادیم، تأکید کرد: ارتقای احساس امنیت و اقتدار در میان شهروندان و نشان دادن توانایی نیروهای امنیتی و انتظامی در مواجهه با اقدامات و توطئه‌های دشمنان از دیگر مواردی بود که بیش از پیش به منصه ظهور رسید.

وی در ادامه سخنانش به بازتاب سخنان رهبری در اجلاس نم پرداخت و تأکید کرد: رهبران جهان در دیدار با مقام معظم رهبری با منطق مستحکم جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند و جایگاه رفیع رهبر انقلاب در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه بیش از پیش درخشیدن گرفت.

کارخانه‌ای در پایان سخنانش تأثیرات این اجلاس بر مناسبات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و گردشگری را غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: در شرایطی که بدخواهان نظام سعی داشتند فضای کشور را سیاه و نامطلوب نشان دهند اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی ایران اسلامی بیش از پیش آشکار شد که این مهم نیز از دیگر ابعاد مؤثر برگزاری این اجلاس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول