اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برنامه‌های دهه کرامت از قبل طراحی شوند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ رضوی از مسئولان این استان خواست تا برنامه‌های دهه کرامت را از قبل طراحی و پیش‌بینی کنند.

برنامه‌های دهه کرامت از قبل طراحی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست هماهنگی نخستین جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی اظهار کرد: ما هر چه داریم از ائمه اطهار است و باید همه تلاش خود را برای ترویج مکتب و سیره ائمه اطهار به کار ببندیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری حادثه طبس، تاکید کرد: در آن روز که انقلاب اسلامی ایران هیچ توان نظامی نداشت این قدرت خداوند و ائمه اطهار بود که همه نقشه‌های حساب شده و طراحی شده آنان را نقش بر آب کرد.

وی تاکید کرد: اکنون نیز توطئه‌ها و نقشه‌های زیادی از سوی دشمن هر روز طراحی می‌شود که در حقیقت ما خیلی هم که توان داشته باشیم، می‌توانیم با 50 درصد توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم و بقیه لطف ائمه اطهار و خداوند متعال است که این انقلاب تاکنون محافظت شده است.

نیکزاد گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء شش استانی است که حضرت امام رضا (ع) برای ورود به ایران وارد آن شدند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تهیه یک پکیج منظم و حساب شده با مدیریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است و همه مسئولان و دستگاه‌ها برنامه‌های خود را از قبل طراحی و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید مشخص باشد هر اداره و نهادی چه برنامه‌ای دارد، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها تا پایان هفته بعد برنامه‌های خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند و طرح‌های خود را با دستگاه فرهنگ این استان هماهنگ کنند.

* امام جمعه مارگون: اخبار مارگون در شبکه دنا سانسور می‌شوند

امام جمعه مارگون نیز در این نشست با مبارک خواندن قدوم حضرت امام رضا (ع) در گذر از این استان گفت: منطقه مارگون این افتخار بزرگ را دارد که خاکش با قدم‌های امام هشتم شیعیان تبرک شده است.

حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد افزود: پیام‌رسانی فرهنگی از رسالت‌های رسانه است و رسانه ملی ما باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با انتقاد شدید از صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه اخبار در این شبکه سانسور شده و اصل امانتداری در این شبکه محلی رعایت نمی‌شود.

مصباح‌نژاد ادامه داد: شبکه دنا توجهی به پوشش رویدادها و اخبار منطقه مارگون ندارد و ما از این شبکه می‌خواهیم این رویکرد را تغییر دهند.

داریوش دبیقی، معاون صدا در شبکه دنا در واکنش به این اظهار نظر گفت: اخبار به لحاظ محدودیت‌های زمانی و سایر ملاحظات کوتاه می‌شوند نه سانسور.

وی با تاکید بر تفاوت میان سانسور و کوتاه کردن و برش اخبار افزود: در هیچ استانی از کشور، خطبه‌های نماز جمعه پخش نمی‌شود ولی ما این کار را انجام می‌دهیم.

دبیقی اذعان کرد: در بسیاری موارد که برنامه‌ها و اخبار از شبکه دنا پخش می‌شوند ولی باز هم شاهد گله‌مندی برخی افراد هستیم که این به دلیل دیده نشدن برنامه‌های شبکه دنا از سوی مردم و مسئولان است.

* اصراری به پخش اخبار استاندار از شبکه دنا نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در واکنش به این گلایه امام جمعه مارگون ابراز داشت: ما همه ممنون زحمات رسانه ملی هستیم ولی من به آقای رحیمی گفتم که به جز در مواردی که اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه استانداری لازم است در سایر موارد اصراری به پخش خبرهای استاندار و مسئولان ارشد نیست و سعی کنید از زمان برای پخش اخبار مناطق محروم و دورتر از مرکز استان بهره ببرید.

نیکزاد ادامه داد: مردم و مسئولان در مناطق‌ دورتر تمایل بیشتری به پخش رویدادهای منطقه خود از صدا و سیما دارند و برای آن‌ها مهم است که در این راستا، رئیس شبکه دنا هم این تذکرات را رعایت کرده است.

وی تصریح کرد: استان ما مانند سایر استان‌ها گسترده نیست و همه‌اش هفت شهرستان دارد که در این باره دست و بال شبکه دنا برای پوشش اخبار و رویدادهای مناطق مختلف این استان بازتر است.

در این نشست هیچ توجهی به نقش و تاثیرگذاری سایر رسانه‌ها در ترویج مسائل فرهنگی نشد و تنها به نقش صدا و سیما تاکید شد که این موضوع با واقعیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌خوانی ندارد.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول