اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

همکاری 24 دستگاه در برگزاری جشن‌های دهه کرامت

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 24 دستگاه در برگزاری جشن‌های دهه کرامت همکاری می‌کنند.

همکاری 24 دستگاه در برگزاری جشن‌های دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برگزاری این جشن‌ها 24 دستگاه اجرایی سراسر کشور مشارکت دارند، اظهار کرد: دهه کرامت نقطه آغاز آن با میلاد حضرت معصومه (ع) است.

وی افزود: این دهه از اول ذی‌القعده شروع می‌شود که ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی (شاهچراغ) در وسط آن است و با میلاد امام رضا (ع) این دهه به اتمام می‌رسد.

ارباب سلیمانی گفت: در راستای ساماندهی حرکت‌های خودجوش مردمی شورای دهه کرامت شکل گرفت تا از ظرفیت جوانان مساجد در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های رضوی بهره‌مندی صورت گیرد که این مأموریت به شورای نظارت بر مساجد محول شد.

دبیر ستاد جشن‌های رضوی بزرگداشت مناسبت‌ها را بهانه‌ای برای ارزیابی میزان فاصله ما با خاندان اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: در واقع دهه کرامت همان فرصت ترویج اندیشه‌های ناب رضوی است.

مشاور وزیر ارشاد با تأکید بر مغتنم شدن این دهه برای ترویج فرهنگ رضوی تصریح کرد: در واقع دهه کرامت فرصتی برای آشنایی بیشتر با خانواده اهل بیت (ع) است.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی و صفات مشترک این سه بزرگوار طهارت، حکمت و هجرت است، اظهار داشت: در سایه همین هجرت برکات فراوانی نصیب ایرانیان شده است.

ارباب سلیمانی دهه کرامت را فرصتی ارزشمند و ایام شادی و سرور اهل بیت (ع) و پیروان آنان عنوان و خاطرنشان کرد: در واقع این هجرت مبدا تحولات فرهنگی و اجتماعی است که درس بیداری و پایداری را نیز به ما آموخته است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول