اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال

جشنواره کشوری ورنی، گلیم و جاجیم در اهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جشنواره سراسری ورنی و ارتقای آن از منطقه‌ای به کشوری در مهرماه امسال خبر داد.

جشنواره کشوری ورنی، گلیم و جاجیم در اهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز در کارگروه گردشگری این شهرستان، شهرستان اهر را به علت واقع شدن اکثر جمعیت عشایری در منطقه ارسباران یکی از مناطق مهم تولید صنایع‌دستی به خصوص ورنی، جاجیم و گلیم برشمرد و افزود: برای شناسایی قابلیت‌های منطقه در حوزه صنایع‌دستی و نیاز به شناسایی و بازاریابی محصولات تولید در سال‌ جاری، جشنواره ورنی به جشنواره ورنی، گلیم و جاجیم ارتقا یافته تا تولیدات عشایری و روستایی منطقه بیش از پیش شناخته و زمینه صدور آنها به بازارهای خارجی با برند شهرستان اهر فراهم شود.

نماینده مجلس همچنین از احداث پارک بزرگ جنگلی و گردشگری با ایجاد امکانات زیربنایی برای گردشگران در منطقه هزار چمنی جاده مشگین‌شهر توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه شاهد توسعه امکانات زیربنایی در مسیر جاده اهر به مشگین‌شهر با پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی همچنین، از پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات و رفع نقایص پارک جنگلی "فندقلو" و ساحل سد ستارخان اهر خبر داد و افزود: همزمان با هفته دولت امکانات زیربنایی منطقه نمونه گردشگری سد ستارخان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تصویب طرح جامع مجتمع گردشگری پارک "فندقلوی" اهر خبر داد و افزود: امید می‌رود با اجرای کامل این طرح شاهد ایجاد امکانات زیربنایی مناسب در این پارک جنگلی سه هزار و 800 هکتاری با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌کل آبخیزداری و منابع طبیعی در این مجموعه باشیم.

فلاحی همچنین افزود: پیگیری‌های لازم برای تسریع در مرمت و بازسازی آثار تاریخی شهرستان از جمله بازار تاریخی اهر، مسجد جامع، قلعه نقدوز و پشتاب و خانه دکتر قاسم اهری در این کارگروه انجام و مقرر شد پروژه‌های نیمه تمام میراث فرهنگی تا پایان سال‌‌جاری به اتمام برسد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول