اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ماه سال‌جاری

صنایع دستی چهارمحال و بختیاری مهر اصالت می‎گیرند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: آبان‌ماه سال‌جاری صنایع دستی که در این استان نشان ملی مرغوبیت دارند برای دریافت نشان مهر اصالت به یونسکو معرفی می‌شوند.

صنایع دستی چهارمحال و بختیاری مهر اصالت می‎گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: آبان‌ماه سال‌جاری صنایع دستی که در استان چهارمحال و بختیاری نشان ملی مرغوبیت دارند برای دریافت نشان مهر اصالت به یونسکو معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج اثر صنایع دستی استان نشان بین‌المللی یونسکو دارند، افزود: گلیم، قفل و نمد از جمله این مصنوعات هستند.

رئیسی با اشاره به مراحل کسب نشان بین‌المللی یونسکو، بیان داشت: تنها مصنوعاتی که نشان ملی مرغوبیت دارند می‌توانند نشان بین‌المللی یونسکو را کسب کنند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه همچنین از برپا شدن نمایشگاه احجام سنگی در موزه باستان‌شناسی شهرکرد خبر داد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ 20 تا 26 شهریورماه جاری برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 30 نوع اثر از فعالیت‌های علی نوذری از هنرمندان و صنعتگران احجام سنگی استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

رئیسی بازدید عموم از این نمایشگاه را رایگان عنوان کرد و افزود: اثرهایی که در این نمایشگاه ارائه می‌شوند، با موضوع‌های شعر و کارگاه‌های انتزاعی فرهنگی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تغییر ساعات کاری موزه‌های این استان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ساعات کاری موزه‌‌های این استان از ساعت 9 صبح تا 18 بعدازظهر در نظر گرفته شده بود، که به دلیل استقبال مسافران و گردشگران تا ساعت 20 شب ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از امضای تفاهم‌نامه همکاری با چهار دستگاه اجرایی خبر داد و گفت: در سال جاری چهار تفاهم‌نامه همکاری میان این اداره‌‌کل و دستگاه‌های اجرایی برای آموزش هنرهای صنایع دستی برای ایجاد اشتغال پایدار انعقاد شد.

رئیسی افزود: سازمان زندان‌ها، جمعیت اجتماعی زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست استان، بهزیستی و سازمان بسیج از جمله دستگاه‌هایی هستند که با آنها تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

وی با بیان اینکه گرایش مردم به بخش هنرهای صنایع دستی بسیار زیاد است، گفت: به دلیل نیاز به سرمایه محدود برای تولید محصولات صنایع دستی، این گرایش ایجاد شده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول