اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی:

94 درصد صنایع ‌دستی کشور از تولیدات داخلی تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: 94 درصد صنایع‌ دستی کشور از تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

94 درصد صنایع ‌دستی کشور از تولیدات داخلی تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با روز قزوین هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی با حضور معاون صنایع ‌‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور، معاون عمرانی و همچنین سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، شهردار قزوین و دیگر مسئولان استانی در سرای سعد‌السلطنه شهر قزوین برپا شد.

محمدحسن صالحی‌مرام در این مراسم اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را مطرح کرده‌اند صنایع‌ دستی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تولید 60 درصد از صنایع‌ دستی متکی به زنان است، افزود: تنها 40 درصد از آقایان در تولیدات صنایع‌ دستی نقش ایفا می‌کنند و این مهم نشان‌ می‌دهد که زنان چه تأثیری در تولید صنایع‌ دستی دارند.

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با اشاره به اینکه هم‌اکنون 362 رشته صنایع‌ دستی در کشور فعال هستند، تصریح کرد: با احیای 40 رشته صنایع‌ دستی که در کشور به فراموشی سپرده شده است این رقم به حدود 400 رشته افزایش می‌یابد.

صالحی‌مرام با اشاره به تأثیرات اقتصادی فعالیت‌های صنایع‌ دستی در کشور اضافه کرد: صنایع‌ دستی ایران از نظر کیفیت و تنوع رتبه نخست را در جهان دارد و با توجه به اینکه در اقتصاد تأثیرگذار است، باید نگاه ویژه‌ای به این صنعت در کشور شود.

این مسئول ادامه داد: برای نخستین‌بار در کشور بازارچه صنایع‌دستی در استان قزوین برپا شد که جای مباهات و افتخار است زیرا این استان آثار تاریخی زیادی دارد و مکان این بازارچه نیز از بناهای تاریخی استان قزوین است.

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور گفت: نهم شهریور‌ماه روز قزوین نامگذاری شده و در این روز شاهد افتتاح جشنواره‌ و نمایشگاه‌های خوبی در این استان هستیم که این مهم در پیشرفت و توسعه صنایع‌ دستی استان قزوین بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول