اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم:

آمرین به معروف حمایت قضایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر از وظایف ذاتی نیروی انتظامی و سازمان‌های قضایی است.

آمرین به معروف حمایت قضایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین صیدی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان و پرسنل نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این تاکیدها وظیفه آحاد جامعه را در این زمینه دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز به عنوان عضوی از جامعه در این زمینه مسئولیت سنگینی به عهده دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با اشاره به اینکه ملاک وحدت در جامعه اسلامی ایمان است گفت: ایمان موجب می‌شود که افراد در برابر یکدیگر احساس مسئولیت کنند.

وی احساس مسئولیت در برابر جامعه و دیگران را ریشه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: این احساس مسئولیت در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

صیدی با اشاره به همسو بودن دستورات قرآن و قانون اساسی در این زمینه اظهار کرد: در هر دو این متون به مسئولیت متقابل افراد جامعه در برابر یکدیگر و حاکمیت تاکید شده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی و سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه دارد از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه حمایت کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: نخستین وظیفه نیروی انتظامی تلاش مستمر در زمینه حاکمیت کامل فرهنگ اسلامی بوده و مظهر تلاش برای استقرار فرهنگ اسلامی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی مبارزه با منکرات و فساد را از دیگر وظایف نیروی انتظامی برشمرد و تصریح کرد: نخستین وظیفه ضابطین نیز مبارزه با منکرات مشهود در جامعه است.

صیدی با بیان اینکه برخورد فیزیکی با منکرات به عهده نیروی انتظامی و ضابطین است ادامه داد: پیش از این نیروهای بسیجی نیز جزو ضابطین محسوب می‌شدند اما در حال حاضر بسیج می‌تواند تنها در زمینه تذکر لسانی فعالیت کند.

وی نظارت بر اماکن عمومی را از دیگر وظایف نیروی انتظامی دانست که به طور ذاتی با مقوله امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با اشاره به اینکه صیانت از حقوق عامه مردم از دیگر وظایف نیروی انتظامی است خاطر نشان کرد: در حکومت اسلامی همه مردم حق دارند در فضای سالم و متناسب با ارزش‌های اسلامی زندگی کنند و این موضوع بدون ترویج امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: کسانی که با اشاعه فحشا و تظاهر به فساد در جامعه فضا را آلوده می‌کنند در واقع حق عموم مردم را ضایع می‌کنند که در این رابطه نیروی انتظامی باید به عنوان دستگاه متولی این امر وارد شود.

صیدی اضافه کرد: التزام‌بخشی در حوزه مشارکت عمومی نیز از وظایف دیگر نیروی انتظامی است که باید گفت یکی از مظاهر این مشارکت عمومی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه پررنگ‌ترین حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان قم دیده می‌شود خاطر نشان کرد: این موضوع باید از سوی سازمان‌های قضایی و نیروی انتظامی حمایت شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با اشاره به عملکرد ضابطین در استان قم تصریح کرد: تا به حال گزارشی در زمینه تخلف آمران به معروف و ناهیان از منکر به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم نرسیده است.

وی با اشاره به وظایف ضابطین گفت: تنها از ضابطینی حمایت می‌شوند که امر به معروف را بر اساس وظایف خود انجام داده و به حقوق افراد تجاوز نکرده باشند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول