اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش قلب کلینیک سلول‌درمانی رویان خبر داد

مشهد دومین مرکز توانمند کشور در زمینه سلول‌درمانی بیماران نارسایی قلبی

خبرگزاری فارس: رئیس بخش قلب و عروق کلینیک سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان گفت: ‌دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز توانمند در زمینه سلول‌درمانی بیماران نارسایی قلبی کشور است.

مشهد دومین مرکز توانمند کشور در زمینه سلول‌درمانی بیماران نارسایی قلبی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از وب‌دا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هدی معدنی با اشاره به اینکه طرح سلول‌درمانی بیماران دچار نارسایی قلبی در مراکز درمانی شهید رجایی تهران و امام رضا (ع) مشهد در حال انجام است، اظهار داشت:‌ تاکنون 40 بیمار دچار نارسایی قلبی با استفاده از این روش مورد درمان قرار گرفته‌اند که حدود نیمی از این تعداد متعلق به مشهد است.

وی امکانات مناسب، رعایت استانداردهای بهداشتی و درمانی و وجود متخصصان توانمند را از جمله علل انتخاب مشهد به عنوان دومین مرکز برای انجام این روش درمانی برشمرد و ادامه داد:‌ در حال حاضر نمونه مغز استخوان توسط پزشکان متخصص هماتولوژی در مشهد دریافت و برای جداسازی سلول‌های بنیادی به پژوهشگاه ارسال و سپس برای تزریق به مشهد انتقال داده می‌شود.

رئیس بخش قلب و عروق کلینیک سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه انجام این عمل نیازمند یک کار گروهی است که در مشهد با همکاری نزدیک اساتید به خوبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیادی پس از تزریق و جاسازی در عروق کرونر و بافت آسیب دیده قلب، سبب تشکیل سلول‌های جدید می‌شود، هم‌چنین با قرار گرفتن در کنار سلول‌های در معرض از بین رفتن، از مرگ سلولی جلوگیری می‌کند.

معدنی خاطرنشان کرد: ‌این روش درمانی برای بیماران قلبی که دچار نارسایی مزمن شده‌اند کاربرد داشته و این دسته از بیماران را از پیوند قلب بی نیاز یا اینکه زمان آن را به تاخیر می‌اندازد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول