اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

اجلاس نم نشانگر حضور ایران در قلب جامعه جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: حضور مقامات کشورهای مختلف در اجلاس سران غیر متعهدها(نم) بیانگر حضور ایران در قلب جامعه جهانی است.

اجلاس نم نشانگر حضور ایران در قلب جامعه جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بوشهر اظهار داشت: فلسفه جنبش غیر متعهدها در حقیقت همانگونه که از نامش پیداست جنبش ضد سلطه، ضد استکبار بوده است و کشورهایی که می‌خواستند مستقل باشند گروهی را به این نام تشکیل دادند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری جهت‌گیری این جنبش را به صورت واضح بیان داشت و با این بیانات از این جمع حمایت کردند.

دشتی اذعان داشت: این فریادهای بیداری اسلامی نشان‌دهنده چرخش و یک پیچ تاریخی و برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است و ما امیدواریم با جایگاهی که داریم جامعه را به یک صلح جهانی هدایت کنیم.

امام جمعه موقت بوشهر عنوان کرد: انسان‌های فرهیخته را به عدالت‌طلبی و انسانیت و ضد استکبار بودن دعوت می‌کنیم و با این حرکت زیبا که در این چند روز در کشور ملاحظه می‌کنیم می‌توان به جایگاه ایران در دل تمام جهانیان و مسئولانشان پی برد.

دشتی ضمن گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد: مردم محروم جامعه ما نسبت به دولت احساس رضایت می‌کنند و باید در برابر کارهایی که خدمتگزاران آن‌ها انجام می‌دهند شاکر باشند.

وی بیان داشت: به لطف خدا در چند سال اخیر توفیقات بسیاری از طریق دولت نصیب مردم شده است که امیدواریم دیگر خواسته‌های مردم نیز به نحوی توسط دولت محقق شود.

دشتی بیان کرد: 12 شهریور 1294 حدود صد سال پیش در گوشه‌ای از این استان رئیسعلی دلواری در برابر مبارزه با استعمار پیر انگلیس به شهادت می‌رسد و این یک انگیزه ضد استعماری بود که کشور ما افتخار می‌کند که یک فرهیخته‌ای در روستای دلوار قیام کرده است و جانش را برای مبارزه با استعمار کف دست خود گذاشته است و این حرکت بیانگر فرهنگ غنی استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: رئیسعلی دلواری مبنای قیام خود را فتوای علما قرار داده بود و این کار او بیانگر تفکر عمیق و ویژگی‌های خاص او از تبعیت از ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به هفته پدافند هوایی گفت: این عزیزان مدافعین بی‌دفاعی هستند که با حرکت‌های زیبای خود آسمان شهر بوشهر را نورافشانی می‌کنند و در زمان جنگ از آسمان بوشهر در برابر نبرد حق علیه باطل جانانه دفاع کردند.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول