اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث ساختمان مرکز جراحی

قلب‌های بیمار در یاسوج به تپش می‌افتند

خبرگزاری فارس: قلب‌های بیمار و معیوب در استان کهگیلویه و بویراحمد با فراهم شدن امکان انجام اولین جراحی قلب در مرکز این استان، دوباره به شماره می‌افتند تا نیازی به مراجعه به سایر استان‌ها در این بخش نباشد.

قلب‌های بیمار در یاسوج به تپش می‌افتند

حسام‌الدین نبوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در حال حاضر کلینیک‌های درمانی در شهر یاسوج بسیار پراکنده هستند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم و نوع و کیفیت خدمات ارائه شده ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از چند سال قبل نیاز به احداث یک کلینیک درمانی بزرگ و متمرکز در این شهر وجود داشت که عملیات ساخت آن تا مرحله اسکلت پیش رفته بود ولی به علت عدم تامین اعتبار در همین مرحله باقی ماند.

وی با بیان اینکه کلینیک‌های فعلی یاسوج عمدتا فرسوده هستند، گفت: در 20 شهریور ماه پیمانکار کلینیک درمانی یاسوج در گلستان 14 مشخص می‌شود تا ادامه عملیات ساخت این پروژه مهم آغاز شود.

نبوی‌زاده ادامه داد: پروژه کلینیک درمانی یاسوج از پروژه‌های مهر ماندگار است که ما قول دادیم تا پایان کار دولت آن را به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: برای تحقق این قول نیازمند کار سریع و همت مضاعف هستیم که امید است با همکاری همه‌جانبه این پروژه مورد نیاز مردم در وقت مقرر و با کیفیت خوب در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

 

* یاسوج تا 22 بهمن صاحب اتاق عمل جراحی قلب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین از اتمام کارهای ساختمانی مرکز جراحی قلب یاسوج خبر داد و گفت: این ساختمان در ابتدا قرار بود فقط مرکز آنژیوگرافی باشد ولی با نظر مشاوران و پیش‌بینی‌های لازم مرکز جراحی قلب نیز در همین مکان در نظر گرفته شده که برای راه‌اندازی آن نیازمند یک‌سری تجهیزات و کارهای کوچک هستیم.

نبوی‌زاده تصریح کرد: ما قول افتتاح مرکز جراحی قلب را در آذر ماه دادیم ولی به احتمال زیاد این کار تا 22 بهمن هم به طول می‌انجامد.

وی از خرید دستگاه آنژیوگرافی خبر داد و ابراز داشت: این دستگاه حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته که خوشبختانه به قیمت قبلی خریداری شده زیرا اگر تا حال نمی‌خریدیم اکنون با توجه به افزایش قیمت دلار باید همین دستگاه یک میلیاردی را 3 میلیارد تومان می‌خریدیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه‌اندازی بخش جراحی قلب را در این استان بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: دیگر مردم نیازی به مراجعه به استان‌های همجوار برای آنژیوگرافی و جراحی قلب ندارند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این بخش موجب یک خودباوری در این استان می‌شود، تاکید کرد: پیگیر خرید تجهیزات جراحی قلب هستیم تا در تاریخی که قول دادیم جراحی قلب در یاسوج انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، زمان اولین جراحی قلب در یاسوج را از 22 بهمن ماه اعلام کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول