اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین در سطح کشور

سیستم نوبت‌دهی در واحد اجارات اوقاف اراک راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دستگاه سیستم نوبت‌دهی در واحد اجارات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک نصب شد.

سیستم نوبت‌دهی در واحد اجارات اوقاف اراک راه‌اندازی شد

حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این اقدام با توجه به مراجعه زیاد مستاجرین و متقاضیان واگذاری حق تملک اعیان واحد اجارات، محدودیت مکانی و کمبود نیروی انسانی همچنین افزایش رضایت ارباب رجوع صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع، افزایش نظم و انضباط کاری کارمندان، فراهم شدن زمینه بررسی میزان فعالیت روزانه هر کارمند و… مهم‌ترین اهداف نصب دستگاه سیستم نوبت‌دهی در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک است که امید می‌رود در این زمینه بتوانیم الگوی خوبی برای سایر دستگاه‌ها نیز باشیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک با اشاره به اینکه وقف از ماندگارترین سنت‌های حسنه دین مبین اسلام است و هر شخصی می‌تواند در حد توان مالی خود از برکات آن بهره‌مند شود خاطر نشان ساخت: از دیگر ابتکارات اداره اوقاف و امور خیریه، بحث وقف جمعی است که افراد با سرمایه‌گذاری مشترک و جمع کردن مبلغی به خرید ملکی اقدام و سپس آن را وقف می‌کنند و به این ترتیب در این سنت حسنه شریک می‌شوند.

حسین‌نیا با بیان اینکه نیت واقف رکن اساسی وقف است و از نظر شرعی و قانونی حق تغییر و تحول در نیت واقف وجود ندارد ادامه داد: خود واقف هم پس از وقف کردن و به اجرا درآمدن آن دیگر نمی‌تواند نیت خود را تغییر دهد، چرا که بسیاری بر این عقیده‌اند که مالک اصلی مال موقوفه، خدا است که مدتی به دست ما امانت بوده و حال با وقف آزاد شده، بنابراین دیگر نمی‌شود آن را برگرداند.

وی با اشاره به اینکه وقف دارای پیشینه اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است خاطر نشان ساخت: وقف یک پیشینه تاریخی گسترده‌ای دارد و این فرهنگ در زمان پیامبر اکرم(ص) به گونه‌ای بود که اگر کسی موقوفه‌ای نداشت خود را جز‌ جامعه اسلامی نمی‌دانست.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک ادامه داد: سنت حسنه وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر "وقف باید به حال وقفیت باقی و به آن عمل شود" احیا شد.

حسنی‌نیا با اشاره به اینکه ارزش بخشیدن به وقف باعث رفع بسیاری از مسائل و مشکلات فرا روی جامعه می‌شود افزود: متاسفانه هنوز شناخت کاملی از وقف در جامعه وجود ندارد که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و ترویج این سنت حسنه از سال 1385 آغاز شده است گفت: برگزاری گردهمایی متولیان و مستاجرین، ارائه گزارش عملکرد از اوقاف و امور خیریه خصوصا در هفته وقف و نصب تابلو و بنر بخشی از اقداماتی است که برای ترویج این وقف صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول