اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار

جشن‌های زیر سایه خورشید در سطح جهانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید برای نخستین ‌بار در سطح جهانی برگزار می‌شود.

جشن‌های زیر سایه خورشید در سطح جهانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدجواد محمدزاده‌مقدم با بیان اینکه این جشن‌ها در دهه کرامت رضوی امسال در 22 استان و 100 شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که این برنامه‌ها در گستره ملی و بین‌المللی و با همکاری نهادهایی از جمله وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه‌المصطفی و حزب‌الله لبنان و نهادهای مردمی هم‌سو با این حرکت فرهنگی در 13 شهر از کشورهای خارجی از جمله برلین، هامبورگ، بیروت، دهلی‌نو، کاظمین وبه صورت رسمی و با حضور مبلّغان مذهبی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌چنین امسال برای نخستین‌‌ بار در سه استان از جمله کردستان، لرستان و هرمزگان جشن‌های یاد شده برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جشن‌های سراسری زیر سایه خورشید برای پنجمین سال متوالی با توجه به رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر برگزاری جشن‌ها با مشارکت عموم مردم، توسط موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در سراسر کشور و در سال جاری این برنامه‌ها با همراهی 15 نهاد ملی برگزار می‌شود.

محمدزاده هدف کلی از برگزاری این جشن‌ها را فرهنگ‌سازی، شادابی ملی و زمینه‌سازی گسترش و نشر ارادت و محبت به آستان ائمه اطهار (ع) و معارف ناب الهی در سنت و سیره رضوی بیان کرد و خاطرنشان کرد: مشارکت‌های ملی، ترغیب و حمایت از حرکت‌های مردمی و نگاهی ویژه به موضوع بیداری اسلامی با تاکید بر الگوی مکتب ولایت و امامت به عنوان تنها راه‌حل مشکلات جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه ایام برگزاری دهه کرامت رضوی با هفته دفاع مقدس مقارن شده است، تصریح کرد: به این مناسبت کتاب شهدا و امام رضا (ع) در 20 هزار نسخه، نرم‌افزار زیر سایه خورشید، هفت کارت‌پستال نفیس، کتاب‌هایی به زبان بومی و محلی و ... برای جشن‌های داخل و خارج از کشور طراحی شده است تا میان عموم شرکت ‌کنندگان توزیع شود.

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی اظهار داشت: در جشن‌های زیر سایه‌ خورشید مبلّغان مذهبی با هر تیم اعزام می‌شوند تا این جشن‌ها با کیفیت بیشتری برگزار شود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول