اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار حسام:

تصویرپردازی کتاب دختر شینا هنرمندانه و ادیبانه است

خبرگزاری فارس: نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: کتاب دختر شینا گره‌خوردگی دو موضوع متناقض جنگ و عشق را به زیبایی به تصویر کشیده که نگارش این نوع تابلو کار بسیار سختی است.

تصویرپردازی کتاب دختر شینا هنرمندانه و ادیبانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار حمید حسام عصر یکشنبه در نشست نقد و بررسی کتاب"دختر شینا" در همدان با بیان اینکه مختصات کلی این کتاب نشان‌دهنده تابلوی دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی از منظر خانه و خانواده است، اظهار کرد: برای معرفی و بررسی زندگی حاج ستار همواره به دنبال تیر و ترکش در شلمچه، فاو و هویزه بودیم در حالی که از شکار این سوژه بکر (همسر شهید) برای بیان خاطرات غافل مانده بودیم.

وی عنوان کرد: این کتاب گره‌خوردگی جنگ و عشق را که متناقض هستند به زیبایی به تصویر کشید که نگارش این نوع تابلو کار بسیار سختی است.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه افراد زیادی درصدد نگارش کتابی برای حاج ستار بودند، گفت: نخستین کار در این زمینه نگارش کتاب "کشتی سوخته حاج ستار" بود که به مرحله چاپ نرسید و خود من نیز برای این شهید بزرگوار کتاب دهلیز را نوشتم اما چون حلقه مفقوده زندگی وی (همسر شهید) را پیدا نکرده بودم، توفیقی در این زمینه کسب نکردم.

وی با تأکید بر اینکه تحقیق و پژوهش ادبی فقط در دست زدن به معرفت و تعهد است، بیان کرد: خانه کوچک حاج ستار بار جنگ را بر دوش می‌کشید.

سردار حسام نخستین گام موفقیت این کتاب را انتخاب سوژه بکر (همسر شهید ابراهیمی) دانست و تصریح کرد: این کتاب حاصل یک مثلث است که در رأس آن قدم‌خیر (همسر شهید) قرار دارد و دو ضلع دیگر را نیز حاج ستار و نویسنده تشکیل می‌دهند که حلقه متصل‌کننده بین آنها نیز عشقی واقعی است.

وی نوع نگارش این کتاب را مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دانست و گفت: نویسنده این کتاب برای نگارش آن بر روی بند راه رفته و پرداخت هنری خوبی را ارائه کرده است.

این نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس در پایان سخنان خود با بیان اینکه هر چه‌قدر در باب ارزش ادبی کتاب "دختر شینا" بحث شود باز هم جای کار دارد، عنوان کرد: نوع بهره‌گیری از دیالوگ‌های این کتاب ظرافت و هنرمندی نویسنده آن را در عین حفظ صداقت و واقعیت نشان می‌دهد و تصویرگری فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول