اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

"دختر شینا" به همدان رسید

خبرگزاری فارس: کتاب "دختر شینا" خاطرات همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به نویسندگی "بهناز ضرابی‌زاده" چاپ شد.

"دختر شینا" به همدان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ و ارزش‌های اسلامی استان همدان، کتاب "دختر شینا" خاطرات همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به نویسندگی "بهناز ضرابی‌زاده" چاپ شد.

بهناز ضرابی‌زاده اظهار داشت: طی دو سال مصاحبه با خانم "قدم خیر محمدی کنعان" همسر سردار رشید اسلام شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر، خاطرات ایشان را از زندگی مشترکشان جمع آوری و در قالب کتاب دختر شینا به نگارش در آوردم.

وی اعلام داشت: قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی، مادری مهربان، صبور و نجیب بود که تا زمان حیاتش گرمی نگاهش و مهربانی کلامش فرزندان شهید را بال و پر پرواز می‌داد و اکنون دو سالی می‌شود که او پرواز را در آسمان سرمشق می‌دهد.

نویسنده کتاب "شینا" اذعان داشت: کتاب " دختر شینا" خاطرات قدم خیر محمدی کنعان را روایت می‌کند مادری که با بیان این خاطرات جاودانه شده و درس صبر، نجابت و مقاومتش سرمشق بسیاری از دختران، زنان و مادران کشور عزیز و غیورمان ایران است.

وی در ادامه بیان داشت: اینک رسالت بزرگی بر دوش همه ما بانوان به خصوص دختران و بانوان استان همدان قرار گرفته که طی آن بایستی ضمن توصیه به مطالعه این کتاب توسط دیگر عزیزان، نسبت به شهدا و همسران صبور و فداکار ایشان ادای دین کنیم و آنها را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

ضرابی‌زاده درباره ویژگی‌های برجسته خاطرات قدم خیر خاطرنشان کرد: «قدم خیر با اینکه در روستا بزرگ شده بود، اما نازپرورده خانواده‌اش بود و پدر و مادرش بسیار به او علاقه داشتند، در سن 14-15 سالگی به عقد ستار ابراهیمی در می آید، خودش از اول راضی به این ازدواج نبود، اما بعدها عاشق همسرش می‌شود، هشت سال بیشتر با شهید ستار ابراهیمی زندگی مشترک نداشته، بعد از شهادت همسر در سن 24 سالگی صبورانه و مقاوم طبق وصیت‌نامه همسرش پنج فرزند خود را زینب گونه بزرگ می‌کند.

دبیر انجمن ادبی دفاع مقدس استان همدان درباره عنوان کتاب «دختر شینا» اظهار داشت: همه درباره علت نامگذاری این عنوان برای کتاب از من سئوال می‌کنند، و اینکه شینا به چه معناست، یک اتفاق خاص باعث انتخاب این عنوان برای کتاب شده که راز آن با خواندن کتاب برای مخاطب آشکار می‌شود.

شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر متولد روستای قایش از توابع شهرستان رزن همدان، فرمانده گردان 155 لشگر انصارالحسین بود که مورخ 12/12/1365 در عملیات کربلای 5 منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت رسید.

کتاب " دختر شینا" در روزهای پایانی نمایشگاه تهران از تنور داغ انتشارات سوره مهر( انتشارات نمونه سال های 87-88-89) در نمایشگاه تهران عرضه شد و در همدان نیز همزمان با جشن بزرگ بانوی مهربانی حضرت فاطمه زهرا(س) در سالن ابن سینا رونمایی شد ضمن اینکه در همین مدت کم از استقبال بی‌نظیری برخوردار بوده است.

این کتاب با 263 صفحه در قطع رقعی و با شمارگان 2 هزار و 500 نسخه با قیمت 4 هزار و 900 تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول